×

    وبلاگ

    ابزار های دیجیتال مارکتینگ (۶۳ ابزار برتر در سال ۲۰۲۲)

    ابزار های دیجیتال مارکتینگ (۶۳ ابزار برتر در سال ۲۰۲۱)

    ابزار های دیجیتال مارکتینگ (۶۳ ابزار برتر در سال ۲۰۲۲)

    دیجیتال مارکتینگ فعالیتی است که در صورت آشنایی با ابزارها و بهره‌گیری مناسب از آن‌ها می‌تواند درآمد زیادی نصیب شما کند. در صورتی که مدت‌ها است به عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت می‌کنید و هنوز آنطور که باید پیشرفت نکرده‌اید، این مقاله را بخوانید. من در این مقاله تلاش کردم با معرفی ابزارها از یکدیگر شما را به هدفتان نزدیک‌تر کنم.

    شاید شما هم علاقه‌مند باشید جدیدترین و بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال را پیدا کنید.

    ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شما تنها در ارائه‌ی یک استراتژی مناسب کمک می‌کند و ساخت یک استراتژی مناسب می‌تواند به شما در رقابت با رقیبان خود کمک کند.

    ابزارهای بسیار زیاد و اساسی از جمله بازاریابی از طریق ایمیل، فرم‌های وب‌، تجزیه وتحلیل و … وجود دارند، اما با این حال ابزارهای دیگری با تخصص بیشتر از جمله ردیاب‌های رتبه‌بندی کلمات کلیدی، ابزارهای طراحی و … هم وجود دارند که بسیار کاربردی هستند.

    برای اینکه استراتژی بازاریابی خود را به طور مناسب طراحی کنید می‌توانید، از 63 ابزاری که به شما معرفی کردم استفاده کنید.

    بازاریابی هاب اسپات (Hubspot):

    شما می‌توانید در هر مرحله‌ای که هستید از HubSpot استفاده کنید، ابزارهای مختلفی برای کمک به شما در رونق کسب و کارتان در آن وجود دارد.

    با شروع به استفاده از این برنامه، چند ابزار به صورت رایگان در دسترس شما است. شما می‌توانید کمپین‌های بازاریابی را از طریق ایمیل ارسال کنید و رفتار بازدیدکنندگان سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

    با اتوماسیون پیشرفته‌ی بازاریابی همه چیز سخت‌تر و پیچیده می‌شود، از مدیریت محتوا و رسانه‌های اجتماعی گرفته تا ردیابی ایمیل‌ها و … . حالا زمانی است که شما از ابزارهای پولی استفاده کنید، HubSpot یک راه حل برای هر یک از این مشکلات است.

    پس به طور کلی این ابزار به ما امکان این را می‌دهد تا میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید و رفتار بازدیدکنندگان را به خوبی تجزیه کنید.

    قیمت این برنامه چگونه است؟ هزینه‌ی قابل پرداخت شما با توجه به استفاده از نوع ابزار شماست که آنها به صورت رایگان تا 3200 دلار در ماه می‌باشند.

     Ahrefs (اهرفس):

    Ahrefs یک ابزار جامع جستجوگرها است که به شما کمک می‌کند تا بازدید وب‌سایت خود را افزایش دهید.

    Ahrefs برای تجزیه و تحلیل رقیبان بسیار عالی است، به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید، چه کسی به رقبای شما لینک می‌دهد، صفحه‌های برتر آنها و موارد دیگر را بررسی کنید. می‌توانید با استفاده از ابزار Content Gap نقاط ضعف اصلی را در محتوای خود شناسایی کنید.

    همچنین ابزار Top Pages به شما این امکان را می‌دهد که ببینید، کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند و نیز می‌توانید میزان بازدید به سایت‌های رقبا را مشاهده کنید.

    این محصول به راحتی می‌تواند قوی ترین محصول در این فضا باشد.

    Proof (اثبات):

    Proof به وب‌سایت شما متصل می‌شود و برای تقویت تبدیلات در سایت شما از اثبات اجتماعی استفاده می‌کند. آنها پیغام‌های اثبات اجتماعی (به عنوان مثال 25 نفر در حال مشاهده این پست هستند)، بررسی‌ها و فیلم‌هایی که مشتریان از سایت شما بازدید می‌کنند را هدف قرار می‌دهند، اجرا می‌کنند.

    ویژگی‌های معروف Live Visitor Count و Hot Streak درک مشتری از نام تجاری شما را تقویت می‌کند. علاوه بر این، نصب آن بسیار آسان است.

    شما می‌توانید بازدیدکنندگان خود را شناسایی کرده و مراحلی را که در سایت شما طی می‌کنند را بررسی کنید، که می‌تواند به بهینه‌سازی طراحی سایت شما کمک کند.

    هزینه‌های این ابزار چگونه است؟ قیمت این ابزار بر اساس میزان بازدید وب‌سایت شما مشخص می‌شود.

     Survey Anyplace (نظرسنجی در هر مکان):

    در ابزار Survey Anyplace  شما می‌توانید به راحتی CRM یا ابزار بازاریابی ایمیل خود را منتقل کرده و فعالیت‌های پرورش سایت خود را به راحتی شروع کنید.

    قیمت این ابزار چگونه است؟ نسخه آزمایشی آن رایگان در دسترس کاربران است.

     Yoast (جوانمرد):

    Yoast یک ابزار بسیار محبوب است که هم با Gutenberg و هم با ویرایشگر Classic در وردپرس کار می‌کند.

    Yoast ابزاری عالی برای کمک به شما در بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو است. Yoast به شما کمک می‌کند محتوای اصلی را انتخاب کنید تا کلمات کلیدی را برای کمک به شما در رتبه بندی کند. همچنین این ابزار خوانایی صفحه شما را ارزیابی می‌کند و با ابزار Flesch Reading Ease به آن نمره می‌دهد.

    این ابزار بر اساس الگوریتم‌های گوگل به صورت خودکار هر دو هفته یکبار به روز می‌شود، بنابراین می‌توانید همیشه در مورد SEO خود به روز باشید.

    قیمت ابزار Yoast چگونه است؟ ابزار Yoast برای وردپرس رایگان می‌باشد.

     Slack (سستی):

    Slack امروزه یکی از خدمات ارتباطی مورد علاقه در تجارت است. این یک ابزار عالی برای شبکه سازی و ملاقات با دیگران در فضای بازاریابی دیجیتال است و به شما آزادی می‌دهد تا در صورت لزوم به کانال‌ها بپیوندید یا آنها را ترک کنید.

    از آنجا که این یک کانال ارتباطی بسیار محبوب است، دارای اجازه تغییرات متنوع با ابزارهای دیگر است.

    قیمت‌ها و هزینه‌های این ابزار به چه صورت می‌باشد؟ برای شرکت‌های کوچک یا متوسط رایگان است، اما برای دیگر شرکت‌ها به صورت سفارشی قیمت گذاری می‌شود.

     Trello (ترلو):

    Trello ابزاری برای مدیریت محتوا می‌باشد که بسیاری از شرکت‌ها از آن برای ایده‌پردازی و استراتژیک‌سازی مطالب استفاده می‌کنند. در واقع شما باید برای استفاده از Trello در ابزار HubSpot از زمان برنامه ریزی برای انتشار پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید.

    دلیل جذابیت Trello رایگان بودن آن برای تیم‌های کوچک و مشاغل است و برنامه ریزی آنلاین محتوا را فراهم می‌کند.

     Canva Business:

    Canva یک پلتفرم طراحی کردن است که به کاربران امکان این را می‌دهد که با استفاده از تصاویر، آیکون‌ها، اشکال و فونت‌های سفارشی از فهرست Canva تصاویری ایجاد کنند. این یک روش راحت و زیبا برای طراحی آرم‌ها، ارائه‌ها، تصاویر یا نمودارهای خود بر اساس نیازهای تیم شما ارائه می‌دهد.

    علاوه بر این، Canva نیاز به یک طراح با تجربه را رفع می‌کند و شما را قادر می‌کند با استفاده از مجموعه‌ی تصاویر گسترده‌ی آنها، تصویری دقیق را که در ذهن دارید ایجاد کنید.

     Google AdWords:

    Google AdWords یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تبلیغ تجارت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجوی  گوگل است. AdWords یک روش عالی برای نمایش محصولات یا خدمات خود در صفحه نتایج گوگل برای سوالات بسیار خاص است.

    شما به این فکر کنید فردی یک موضوع را در موتورهای جستجو سرچ می‌کند، اکنون شما هستید که باید بر روی سایت خود کار کرده باشید تا به صورت استاندارد برای کاربران به نمایش گذاشته شود. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را به کابران پیشنهاد دهید تا بازدید محتوای خود را بیشتر کنید.

    در نهایت، این ابزار به شما کمک می‌کند تا بازدیدهای بیشتری را به وب‌سایت خود منتقل کنید.

    نحوه‌ی پرداخت هزینه‌های این ابزار چگونه است؟ Google AdWords یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تبلیغ تجارت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجوی  گوگل است.

     Google Analytics (تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل):

    Google Analytics یک استاندارد برای تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌ها است. امروزه، اگر سطح بالایی از تخصص این ابزار را نداشته باشید، به عنوان یک بازاریاب دیجیتال کارتان دشوار می‌شود.

    به عنوان مثال این ابزار می‌تواند به شما نشان دهد چه افرادی به سایت شما می‌آیند، بیشتر در چه صفحاتی از سایت شما می‌مانند و از کجا وارد سایت شما می‌شوند.

    یکی دیگر از مزایای آن رایگان بودن آن می‌باشد.

     MailChimp:

    MailChimp ابزاری برای بازایابی و تبلیغات از طریق ایمیل می‌باشد که برای تنظیم کمپین‌ها به صورت خودکار طراحی شده است.

    استفاده از برخی ابزارها به شما کمک می‌کند مخاطبان خود را بشناسید و ببینید با چه کسانی باید صحبت کنید.  با استفاده از ابزارهای طراحی آسان، برند خود را به طور درستی درخشان کنید. دستیار خلاق مجهز به هوش مصنوعی این ابزار در عرض چند ثانیه طرح‌های سفارشی را برای شما ایجاد می‌کند.

    قیمت‌های این ابزار وابسته به نوع ابزار تایین می‌شود که می‌تواند رایگان تا 199 دلار باشد.

     Asana (آسانا):

    آسانا یک سیستم مدیریت گردش کار مشترک می‌باشد که برای ساده‌سازی و اهداف بین تیم‌ها طراحی شده است.

    ابزار Portfolios همچنین به شما امکان این را می‌دهد وضعیت پروژه‌های خود را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم شما از حمایت و انگیزه برخوردار هستند تا به موقع اقدامات بازاریابی دیجیتال خود را انجام دهند.

     MeetEdgar (ملاقات ادگار):

    MeetEdgar ابزاری عالی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.

    با استفاده از این ابزار، مرورگر می‌تواند پست بنویسد و حداکثر پنج مورد مهم را از محتوای ارسال شده شما استخراج کند تا به راحتی آن را به اشتراک بگذارید. می‌توانید محتوای خود را به دسته‌ها، دسته بندی کنید و در مورد زمان اشتراک مطالب از هر دسته تصمیم بگیرید.

    MeetEdgar با LinkedIn ، Twitter ، Facebook و Instagram هماهنگ و یکپارچه شده است.

     Buffer (بافر):

    با استفاده از Buffer، شما یک راه‌حل کامل برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید، پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد و برنامه ریزی کنید. پیگیری عملکرد پست با تجزیه و تحلیل، هوشمند می‌باشد. بعلاوه، شما می‌توانید با همکاری تیم خود تمام استراتژی‌های مناسب اجتماعی خود را از طریق Buffer اجرا کنید.

    قیمت این ابزار در ابتدا و شروع کار رایگان است و اما این ابزار هزینه ساز می‌شود.

     Hootsuite:

    Hootsuite بیشتر یک راه‌حل مدیریت رسانه‌های اجتماعی سازمانی است، اما کاملاً قدرتمند و بسیار محبوب است. این ابزار اجازه می‌دهد تا چندین پست همزمان با برچسب‌ها و کلمات کلیدی توسعه یافته برنامه ریزی شوند.

    با استفاده از Hootsuite می‌توانید عملکرد محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را ارزیابی کنید.

    این برنامه ها دارای قیمت های طبقه بندی شده هستند که از 29 دلار در ماه شروع می شود و برای شرکت ها تا 599 دلار در هر ماه متغیر است.

    برای آشنایی بیشتر با این ابزار می‌توانید مقاله ابزار Hootsuite چیست؟ را بخوانید.

    Similarweb (سیمینار وب):

    similarweb یک ابزار انلاین جهت تحلیل و بررسی ترافیک سایت، اپلیکیشن و تحلیل کلمه کلیدی است. این سرویس یکی از پراستفاده‌ترین و بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود و دارای دو نسخه رایگان و غیررایگان است. قاعدتاً نسخه رایگان اطلاعات محدودی را ارائه می‌دهد اما این داده ها اصلی ترین داده‌هایی است که شاید به عنوان دیجیتال مارکتینگ پاسخگوی شما باشد.

    مشاهده‌ی آمار بازدید سایت، منابع ترافیک ورودی سایت، میزان بازدید، میانگین زمان ماندن کاربران در سایت، استخراج کلمات کلیدی یک سایت و … بخشی از امکانات مهم‌ این ابزار هستند.

    Alexa (الکسا):

    یکی از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزار آنلاین برای بازاریابی سایت و تحلیل دامنه، سایت الکسا است. برخی از سرویس‌های این  ابزار آنلاین به صورت رایگان ارائه می‌شود اما جهت استفاده از امکانات حرفه‌ای‌تر از جمله آنالیز کامل سئو یا مشاهده بک لینک‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

     Semrush (سمروش):

    سمروش را بیشتر به عنوان یک ابزار تحلیل سئو می‌شناسند اما اطلاعاتی که در اختیار کاربر می‌گذارد قطعا برای یک دیجیتال مارکتر مفید است. در هر صورت اگر در جستجوی یک ابزار برای آنالیز کلمه کلیدی یا دامنه هستید یا اگر می‌خواهید از تبلیغات کلیکی رقبا و فرصت‌های بک لینک آگاه شوید سرویس سمروش به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

    درست است که نسخه غیررایگان سمروش امکانات بیشتری دارد اما در نسخه رایگان این سرویس آنلاین نیز به امکانات قابل‌ قبولی دسترسی خواهید داشت.

    KWfinder:

    یافتن بهترین کلمات کلیدی می‌تواند یک کسب و کار را متحول کند. برای مثال اگر یک سایت فروشگاهی دارید و اگر بتوانید در کلمه کلیدی فروش کفش کوهنوردی از جایگاه ششم به جایگاه دوم نتایج جستجو راه پیدا کنید قطعا فروش آن و سود شما چندین برابر خواهد شد.

    برای یافتن بهترین کلمات کلیدی ابزارهای مختلفی وجود دارد و KWfinder یکی از بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت شناخته می‌شود.

    google pagespeed insights:

    اگر به عنوان یک دیجیتال مارکتر با یک سایت کم سرعت کار می‌کنید بهتر است هرچه زودتر فکری به حال افزایش سرعت سایت کنید. البته در پروژه‌های بزرگ انجام چنین کارهایی برعهده تیم سئو است، اما به عنوان یک کارشناس بازاریابی دیجیتال حتما باید با چنین کارهایی آشنا باشید. طبق اعلام گوگل، استاندارد سرعت بازشدن سایت بین 2 تا 5 ثانیه است در غیراینطورت بازخورد خوبی از سمت کاربران دریافت نخواهید کرد.

    میلرلایت:

    ایمیل مارکتینگ یکی از به صرفه‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. اگر قصد دارید بهترین کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را آغاز کنید، میلرلایت یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ می‌باشد. اغلب امکانات این سرویس در همان نسخه رایگان در دسترس است و می‌توانید تا 1000 مشترک را در لیست مشترکین ایمیل ثبت کنید.

    ارائه آمار و تحلیل عملکرد، زمانبندی ارسال ایمیل، امکان ساخت الگوی ظاهری ایمیل با HTML و … از مهم‌ترین کاربردهای این ابزار می‌باشد.

     Bitly:

    لینک بهتر، نتایج بهتر! بیت‌لی قطعا یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و لینک‌های شما را به ابزاری قدرتمند برای بازاریابی تبدیل می‌کند. بیت‌لی یک سرویس کوتاه‌ کننده‌ی URL است. این لینک‌ها معمولا با دامنه اصلی bit.ly همراه‌اند. استفاده از خدمات این ابزار کاربردی رایگان است اما برای دسترسی به امکانات بیشتر باید نسخه غیررایگان را خریداری کنید.

    Check My Links:

    ابزار Check My Links تمام لینک‌های یک صفحه را به سرعت بررسی و لینک‌های سالم و خراب را با رنگ‌های مجزا مشخص می‌کند. همچنین شما می‌توانید تمام لینک‌های خراب را با یک کلیک در clipboard کپی کنید.

     متریکس:

    متریکس به عنوان یک ابزار تحلیلگر تلاش می‌کند تا نتایج کمپین‌ها در هر یک از کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی را به صورت گزارش‌هایی شفاف و قابل فهم به تبلیغ‌دهندگان ارائه دهد. اینکه هر یک از کاربران شما از چه منبعی جذب شده‌اند و یا کاربران شما چه مشخصات و رفتاری در اپلیکیشن دارند و … را می‌توانید با استفاده از این ابزار متوجه شوید.

     PersistIQ:

    با استفاده از این ابزار می‌توانید یک لیست ایمیل یا تلفن ایجاد کنید و به طور منظم با کاربران خود در تماس باشید. ایمیل‌ها و تماس‌های شما از طریق ابزار PersistIQ به صورت کاملا اتوماتیک ارسال شده و باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. همچنین داشتن ارتباط منظم باعث می‌شود کاربرانتان احساس کنند که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. البته باید دقت کنید که ارسال ایمیل‌ها یا تماس‌ها باعث اذیت شدن کاربرانتان نشود.

    استفاده از این ابزار بسیار راحت و کم هزینه است و ارتباط منظم شما با کاربرانتان را حفظ خواهد کرد. اما از آنجایی که ممکن است اطلاعات تماس کاربرانتان مرتب عوض شود، به‌روزرسانی لیست‌های مخاطبین کار زمان‌بری خواهد شد.

    unbounce:

    از این ابزار برای ساخت سریع، ایرادیابی، انتشار و آزمایش صفحه فرود استفاده می‌شود. استفاده از آن حتی برای آنها که در طراحی حرفه‌ای نیستند هم راحت است، همچنین داشتن قالب‌های جذاب مختلف از ویژگی‌های برجسته آن است.

     ContactOut:

    این ابزار در واقع یک موتور جست و جو برای پیدا کردن آدرس‌های ایمیل است. روش‌های زیادی برای یافتن آدرس ایمیل افراد وجود دارد اما اگر شما قصد داشته باشید که با افراد تاثیرگذار در تجارتتان مکاتبه کنید، می‌توانید آدرس ایمیل آن‌ها را با استفاده از این ابزار پیدا کنید. در نسخه رایگان contactout امکانات سخاوتمندانه‌ای قرار گرفته و نسخه پولی آن دارای امکانات بسیار جذابی است که به شما امکان می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک لیست ایمیل از جامعه هدف خود بسازید.

     Iconosquare:

    با استفاده از این ابزار می‌توانید بهترین زمان را برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کنید. این ابزار با تجزیه و تحلیل تعداد لایک‌ها، نظرات و بازدیدها در زمان‌های مختلف به شما اعلام می‌کند که بهترین روز و ساعت برای انتشار پست جدید چه زمانی است. علاوه بر آن به شما امکان می‌دهد تا صفحات رقیبان را رصد کنید و فعالیت آن‌ها در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید استراتژی بهتری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

     google trends:

    اگر قصد راه‌اندازی یک کمپین خاص یا یک کسب و کار جدید دارید می‌توانید با اطلاعات گوگل ترند میزان موفقیت آن را تخمین بزنید. اطلاعات موجود در این ابزار به شما نشان خواهد داد که چه تعدادی از کاربران در سطح جهان به دنبال این خدمت می‌گردند و تعداد جست‌وجوهای کلمه کلیدی مدنظر شما چگونه بوده است. همچنین می‌توانید بررسی کنید که علاقه کاربران بیشتر در چه حوزه‌ای است و فعالیت خود را به همان سمت هدایت کنید.

     Google data studio:

    با استفاده از ابزار دیتا استودیو گوگل می‌توانید یک گزارش کامل و جامع از فعالیت‌های خود تهیه کنید و آن‌ها را در اختیار تیم سئو یا مشتریان خود قرار دهید. این ابزار اطلاعات لازم برای گزارش‌های خود را از ابزارهای مختلف نظیر google analytics، search console، google ads، Facebook Ads، Bing ads و… دریافت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که میزان موفقیت خود را بررسی کنید. به علاوه شما می‌توانید گزارش‌های این ابزار را در سایت خود نیز منتشر کنید و کاربران را در جریان آمار و ارقام واقعی سایت خود قرار دهید.

     Moz Open Site Explorer:

    در قوانین سئو در سال 2020 لینک سازی داخلی و خارجی اهمیت زیادی پیدا کرده است. چرا که این کار به خزنده‌های موتورهای جست و جو امکان نفوذ در اعماق سایت شما را می‌دهد و به آن‌ها برای شناسایی موضوع اصلی مطالب سایتتان کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید گزارش کاملی از همه سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید متوجه شوید که چه تعدادی از کاربران از طریق لینک‌های دیگر وارد سایت شما شده‌اند و امکان ردیابی یک URL خاص را نیز برایتان فراهم می‌کند.

     Screaming Frog:

    این ابزار یک خزنده وب قدرتمند است که به شما نشان می‌دهد خزنده‌های واقعی موتورهای جست و جو در برخورد با وب‌سایت شما چه رفتاری خواهند داشت. با استفاده از نتایج تحلیل ابزار screaming frog می‌توانید اطلاعات گسترده‌ای درباره معماری سایت، محتوا و متا دیتای صفحات سایتتان پیدا کنید و اشکالات موجود در لینک دهی و استفاده از دیگر قوانین سئو را متوجه شوید.

     Mangools:

    این ابزار یک ابزار مناسب برای مبتدیانی است که تازه کار خود را در حوزه تولید محتوا و راه‌اندازی کسب و کار آغاز کرده‌اند و قصد دارند با استفاده مناسب از کلمات کلیدی زودتر از دیگر رقبا سایت خود را بالا بکشند. این ابزار یک رابط کاربری ساده دارد که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را بررسی کنید و رتبه‌بندی صفحات بازاریابی محتوای خود را به طور مرتب رصد کنید.

    با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمه‌های کلیدی را که هنوز اشباع نشده‌اند شناسایی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های شما برای جذب مخاطب با استفاده نامناسب از کلمات کلیدی هدر نخواهد رفت.

     AnswerThePublic:

    بسیاری از کاربران به جای جستجوی یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص یک سوال را جستجو می‌کنند. با استفاده از این ابزار می‌توانید رایج‌ترین سوالاتی را که در مورد موضاعات شما جستجو شده شناسایی کنید و عبارات کلیدی محتوای خود را بر اساس آن‌ها مشخص کنید. استفاده از خدمات این ابزار نه تنها می‌تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند بلکه باعث می‌شود که سایت شما در نتایج جستجوهای صوتی نیز نمایش داده شود. این ابزار یک ابزار کاملا رایگان است که به شما کمک می‌کند که محتواهایی برای آنچه کاربرانتان واقعا می‌خواهند بدانند تولید کنید.

    Ontraport:

    این ابزار یک ابزار همه‌کاره است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به نصب ابزارهای مختلف لیست مخاطبین و کارها بسازید. سیستمی برای پرداختی‌ها و دریافتی‌ها ایجاد کنید. سیستمی برای یادداشت سوابق و کارها ایجاد کنید و از طریق ایمیل به کاربران خود اطلاع‌رسانی کنید. یکپارچه بودن کلیه این خدمات در یک ابزار به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به سوییچ کردن بین ابزارهای مختلف همه ‌کارهای خود را در زمان مناسبی سر و سامان بدهید.

    Builtwith:

    با استفاده از این ابزار می‌توانید از جدیدترین ابزار‌های سایت‌های رقیب خود مطلع شوید. در واقع اگر در یکی از سایت‌های رقیبتان ویژگی جذابی دیدید که نمی‌دانستید چگونه ساخته شده است می‌توانید به این ابزار مراجعه کنید.

    ابزار builtwith یک ابزار کاملا رایگان است که به شما امکان می‌دهد ابزارهای سایت‌های مختلف را به راحتی مشاهده کنید. به این ترتیب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ‌روزترین ابزار‌ها را در سایت خود قرار دهید تا با بهبود رابط کاربری زمان حضور کاربران در سایتتان افزایش یابد.

    Wordable:

    با استفاده از این ابزار می‌توانید در مدت زمان خیلی کوتاهی google docs را در وردپرس بارگذاری کنید. اگر سرعت تولید محتوای تیم بازاریابی‌ شما بالا است اما بارگذاری آنها کند است، با استفاده از این ابزار می‌توانید زمان بارگذاری را تا حد امکان کوتاه کنید. به عبارت دیگر به جای آنکه قالب‌بندی متن را در هنگام بارگذاری انجام دهید و از سرعت پایین آن خسته شوید، پیش از بارگذاری این کار را می‌کنید و از سرعت بالای آپلود مطالبتان لذت می‌برید.

    Structured:

    کدهای اسکیما کدهایی برای نشانه‌گذاری صفحات با هدف درک شدن توسط موتورهای جستجو و نمایش محتوا در قالب‌های خاص است. مثلاً با کد اسکیما به گوگل می‌گویید این مقاله درباره ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. گوگل هم با این کد می‌فهمد این یک راهنما در حوزه بازاریابی است. تنوع کدهای اسکیما زیاد و در حال اضافه شدن است.

    وقتی از این کدها استفاده کردید، باید مطمئن شوید که از نظر گوگل قابل شناسایی است. اگر کدها درست جاگذاری نشده باشند یعنی گوگل هم نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. به همین دلیل گوگل ابزاری را برای تست اسکیما ساخته است.

    mobile friendly test:

    بعد از به‌روزرسانی الگوریتم Mobile First Index در موتور جستجوی گوگل، گوگل به وبسایت‌‌های سازگار با صفحات موبایل رتبه بالاتری داد. بهینه‌سازی وب برای موبایل راهکارهای متنوعی مثل ریسپانسیو کردن دارد. برای اطمینان از این که وبسایت شما از نظر گوگل برای موبایل‌ها مناسب است، می‌توانید از ابزار  mobile friendly test استفاده کنید. کافی است آدرس صفحه دلخواه را وارد کنید و بعد از تست ایرادهای احتمالی را برطرف کنید و این کار با این ابزار رایگان می‌باشد.

    ساخت لینک UTM:

    بهترین روش برای این که لینک‌های خود را رصد کنید، تعداد کلیک‌ها، منبع کلیک و نوع لینک را بدانید، استفاده از لینک‌های یوتی‌ام است. این لینک‌ها علاوه بر آدرس معمولی، اطلاعاتی اضافی دارند که در ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس قابل شناسایی است. برای ساخت لینک یوتی‌ام باید پارامترهایی را به انتهای آدرس اضافه کنید. هرچند به صورت دستی هم این کار امکان‌پذیر است اما با یک ابزار ساده می‌توانید خیلی سریع‌تر و با کمترین خطا این کار را انجام دهید.

     Google ads:

    گوگل ادز کارآمدترین سرویس تبلیغات کلیکی دنیا است. حالا دلیل این کارآمدی چیست؟  گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا است و تبلیغات شما هر روز در کنار نتایج جستجو به میلیون‌ها کاربر نمایش داده می‌شود.

    بازدهی گوگل ادز نسبت به سایر روش‌های تبلیغات کلیکی نسبتاً بالاتر است و به همین دلیل بهترین گزینه برای جذب کاربر و افزایش فروش است.

    رایچت:

    رایچت یک سرویس با ویژ‌گی‌های متنوع برای پشتیبانی مشتریان و پاسخگویی آنلاین است. رایچت دارای اپلیکیشن‌های قابل نصب روی رایانه و موبایل‌ها است یا می‌توانید از طریق ربات تلگرام به پیام‌ها جواب دهید. ویژگی جالب دیگر رایچت امکان تنظیم پیام‌های هوشمند و زماندار برای کاربرانی است که به سایت شما وارد شده‌اند.

    بسته‌های حرفه‌ای و تجاری رایچت امکانات پشتیبانی تیمی کاملی مثل انتقال گفتگو بین اپراتور،‌ تعریف پاسخ‌های آماده و … دارد.

    تسکولو:

    مدیریت پروژه‌ها و کارها در بازاریابی دیجیتال بدون ابزارهای مدیریت پروژه تقریباً غیرممکن است. مخصوصاً اگر تیم بزرگی دارید و تمام کارها نیاز به نظارت و پیگیری دارند مدیریت سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

    تسکولو رقیب ایرانی ترلو است. امکانات اولیه تسکلو مشابه ترلو است. ترلو قابلیت اتصال به سرویس‌های بیشتری دارد اما تسکولو امکان تماس ویدیویی و مدیریت پروژه بیشتری را فراهم می‌کند.

    بسته پایه تسکولو رایگان است، اما بسته‌های حرفه‌ای از ۹ هزار تومان ماهانه شروع می‌شود.

    Porsline:

    پیدا کردن سوالات مناسب برای پرسشنامه، نظرسنجی و تحقیق از مشتریان به تنهایی کاری سخت و نیازمند فکر است؛ از آن سخت‌تر طراحی فرم‌ها و پرسشنامه‌‌ای است که در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه و با کمترین خطا را داشته باشد. سرویس‌ها نظرسنجی و فرم‌ساز بخش اجرایی و طراحی را برای شما آسان می‌کنند.

    پرس‌لاین امکان ساخت پرسشنامه‌های تعاملی‌ و با امکانات متنوع را می‌دهد. ساخت و طراحی پرسشنامه با این سرویس بسیار آسان است و نیاز به دانش فنی ندارد.

    Adjust:

    یکی از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهت تحلیل و رصد بازارایابی اپلیکیشنی همین ابزار Adjust است که به شما معرفی خواهیم کرد. adjust یک سرویس غیررایگان است اما شما می‌توانید با وارد کردن یکسری اطلاعات اولیه درخواست دمو محصول را ثبت کنید.

    سرویس adjust اتفاقات درون اپلیکیشن و میزان بهینه بودن کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشنی را رصد و اطلاعات لازم را به شما ارائه می‌دهد. همچنین اگر به عنوان یک دیجیتال مارکتر یکسری تبلیغات درون اپلیکیشنی راه‌اندازی کرده‌اید باید بدانید که در این زمینه احتمال کلاهبرداری بالاست و ابزار Adjust به شما کمک می‌کند تا کلاهبرداری‌ها و ارائه آمار فیک در رابطه با عملکرد تبلیغات را شناسایی کنید.

     BuzzSumo:

    BuzzSumo ابزاری است که جهت تدوین استراتژی محتوا به شما کمک می‌کند. درواقع با این ابزار، محتوایی که بیشترین لایک، کامنت، لینک و … را در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده‌ باشد را مشخص و رتبه بندی می‌کند. از آنجایی که محتوا یکی از موردهای مؤثر در دیجیتال مارکتینگ است درنتیجه می‌توان این سرویس را جزء بهترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی در نظر گرفت.

     Canva:

    کانوا یک اپلیکیشن تحت وب و موبایلی است که یکسری امکانات گرافیکی جذاب در نسخه رایگان و در نسخه غیررایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

    در واقع این ابزار با یکسری تمپلیت‌های آماده، گیف، آیکن، تصویر و متون به شما امکان می‌دهد تا بنر تبلیغاتی و حتی پست‌های جذاب برای شبکه های اجتماعی و وب‌سایت ایجاد کنید.

     similar sites:

    به ویدئوهای پیشنهادی در یوتیوب نگاه کرده‌اید؟ عملکرد این ابزار مانند همین ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب است با این تفاوت که تعدادی از وب‌سایت های مشابه و مرتبط با وب‌سایت فعلی را به شما نشان می‌دهد. کاربرد این ابزار به عنوان یک ابزار بازاریابی دیجیتال مشخص است!‌ در بسیاری از موارد سایت های مشابه همان سایت‌های رقیب ما هستند و در یافتن کلمات کلیدی جدید یا دریافت ایده کمک بزرگی می‌کنند.

     Word Count Tool:

    شاید به عنوان یک دیجیتال مارکتر در مواقعی که مشغول بررسی محتوای وب سایت هستید، در لحظه نیاز به شمارش کلمات داشته باشید. ابزار کاربردی Word Count Tool یک ابزار شمارش کلمات متن است. بعد از نصب این ابزار یک آپشن جدید به گزینه‌های منو کلیک راست در مرورگر اضافه می‌شود. کافی است پس از انتخاب متن وب‌سایت کلیک راست کنید و Count words را انتخاب نمایید.

     Screencastify:

    ضبط جلسات آنلاین، تهیه‌ی نسخه‌ی ویدئویی از وبینار و حتی ساخت ویدئو آموزشی با حضور همزمان خودتان از وبکم. این‌ها موقعیت‌هایی هستند که احتمالاً به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بارها تجربه کرده‌اید. ابزار  Screencastify به طور رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا صفحه مرورگر، وبکم و صدای میکروفون را در قالب یک ویدئو ضبط کنید وسپس ویدئو را ویرایش و در نهایت آن را به اشتراک بگذارید.

     seo quake:

    seo quake یکی دیگر از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. این ابزار مثل بهترین قالب‌های رایگان وردپرس می‌ماند، در عین رایگان بودن امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و تا حد زیادی در پیشرفت امور مؤثر است.

    همچنین ارائه اطلاعاتی از جمله شاخص موتورهای جستجو و محاسبه میزان دشواری کلمه کلیدی از امکانات خوب این ابزار بازاریابی دیجیتال است.

     Yesware:

    به طور کلی سرویس‌های ایمیلی و همچنین ابزارهای ایمیل مارکتینگ وردپرس برخی آمار از جمله میانگین کلیک‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در هر صورت اگر از چنین سرویس‌هایی استفاده نمی‌کنید و به طور مستقیم با ایمیل سر و کار دارید، ابزار Yesware قطعا به کارتان می‌آید.

    HashtTest:

    آیا می‌دانستید که استفاده از هشتگ می‌تواند تا 40٪ در افزایش تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و … پست‌های توئیتر مؤثر باشد؟ البته این آمار در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هم کم و بیش صدق می‌کند. از آنجایی که سوشال مدیا مارکتینگ یکی از مباحث مهم در بازاریابی دیجیتال است، درنتیجه به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید از هشتگ‌های مناسب و محبوب استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان هدف را جذب کنید.

    ابزار HashTest بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ برای یافتن باکیفیت‌ترین هشتگ‌ها در شبکه های اجتماعی شناخته می‌شود. هشتگ‌هایی که در این ابزار وارد می‌کنید امتیازدهی شده و تنها با یک کلیک این هشتگ‌های استاندارد به طور یکجا کپی می‌شوند.

    ریتارگتینگ:

    ریتارگتینگ به شما امکان می‌دهد، افرادی را که به طور مستقیم به سایت شما مراجع کرده‌اند ولی اقدام یا خریدی نکرده‌اند، دوباره به سایت خود بازگردانید. تحقیقات نشان داده است تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، در اولین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد باقی را به سایت خود برگردانید.

     PromoRepublic:

    پرومو ریپابلیک یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تمام شبکه‌های اجتماعی خود را یکجا مدیریت کنید. از طریق اکانت پرومو ریپابلیک خود می‌توانید به تمام صفحات اجتماعی‌تان دسترسی پیدا کنید. محتوا منتشر کنید و حتی ساعت انتشار محتوا به صورت اتوماتیک و دلخواه را تعیین کنید تا در تمام شبکه‌های اجتماعی‌تان سر ساعتی خاص منتشر شود.

    همچنین این ابزار بیش از 6000 قالب دارد که می‌توانید پست‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنید و از عکس‌ها و گیف‌های مختلفش استفاده کنید. علاوه بر این تمامی اطلاعاتی که از شبکه‌های اجتماعی خود نیاز دارید، مانند میزان بازدید، تعداد لایک‌ها و… در قالب یک گزارش PDF برای شما آماده می‌شود.

     Peek:

    تست کاربری یکی از اقداماتی است که مدیر هر وب‌سایت باید آن را انجام دهد و منظور از تست کاربری آن است که آنچه را که اعمال کرده‌اید، بر روی وب‌سایت خود امتحان کنید و بفهمید سایت شما در نگاه کاربر چگونه است و تجربه کاربری آن به چه صورت است. پیک به عنوان یک ابزار تست سرعت وب‌سایت هم استفاده می‌شود و به راحتی می‌توانید تشخیص دهید وقتی کاربر وارد سایت شما می‌شود چه فضایی را مشاهده می‌کند و آیا وب‌سایت خوب عمل می‌کند یا خیر.

     LoopFuse:

    لوپ فیوز یکی از ابزارهای کاربردی بازاریابی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما اجازه می‌دهد تا 500 ایمیل و 250 کاربر در ماه ارسال کنید و می‌توانید ساعت‌هایی خاص را برای فرستادن ایمیل‌تان انتخاب کنید و آنها را مدیریت کنید. لوپ فیوز معمولا برای کسب و کارهای نوپایی که کمبود بودجه دارند و همچنین بازار هدف کوچک دارند بسیار مناسب است.

    Tableau Public:

    این ابزار به شما امکان آن را می‌دهد که بدون استخدام یک گرافیک دیزاینر جدول‌ها و نمودارهای دلخواه خود را برای وب‌سایت خود طراحی کنید. این ابزار به خصوص برای بیزینس‌هایی که بر روی تولید محتوا تمرکز دارند بسیار کاربردی خواهد بود. در هر صورت محتوایی که گرافیک‌های جذاب داشته باشد از شانس بالاتری برای جلب توجه مخاطب برخوردار است. از طرفی رایگان بودن این ابزار باعث محبوبیت بسیارش به خصوص در میان تولید کنندگان محتوا شده است.

     Google trends:

    یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گوگل ترندز است. توسط این ابزار می‌توانید از ترندهای اخیر در هر موضوعی با خبر شوید و کلمات کلیدی خود را بر آن اساس بچینید. استفاده از این ابزار بسیار آسان است فقط کافی است در قسمت سرچ آن نام موضوع مورد نظر یا کلمه کلیدی را بنویسید و enter را بزنید. این ابزار دیتاهای مختلف را نیز باهم مقایسه می‌کند و دید روشن‌تری برای انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات روز به شما می‌دهد.

    AppAnnie:

    یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ AppAnnie است. اگر توسعه دهنده‌ی اپلیکیشن هستید یا خودتان یک اپلیکیشن دارید به راحتی توسط این ابزار می‌توانید موقعیت اپلیکیشن خود را در میان اپلیکیشن‌های دیگر مشخص کنید و امتیاز رقیب‌های خودتان را در آن ببینید. جالب‌ترین ویژگی این ابزار App Search Optimization است که رنک اپ شما را در اپ استور و گوگل پلی بر اساس کلمات کلیدی خاص نشان می دهد.

    Serpstat:

    یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ Serpstat است. این ابزار یکی از ابزارهای خوب برای مدیریت کلمات کلیدی است که تقریبا کارکردی مشابه Ahrefs دارد. Serpstat غالبا برای مقایسه اطلاعات به کار می‌رود و اطلاعاتی که برای کشورهای مختلف ارائه می‌دهد از بقیه ابزارها دقیق‌تر است. همچنین با این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی و بک لینک‌هایی که رقبا استفاده می‌کنند، دنبال کنید. از طرفی کار کردن با این ابزار تقریبا آسان است.

     Manychat:

    یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ Manychat است. Manychat یکی از ابزارهای ساخت Bot است که رایگان بودن و استفاده آسانش آن را محبوب کرده است. با این ابزار به راحتی می‌توانید برای فروش و مارکتینگ یا خدمت‌رسانی به مشتریان خود Bot بسازید و تمام فعالیت‌ها را اتوماسیون کنید.

    در این مطلب تلاش کردم بهترین و کاربردی‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنم. البته سایت و ابزارهای بازاریابی دیجیتال تمامی ندارد و ابزارهایی که در این مطلب نام بردیم تنها بخشی از آنها بوده‌اند. ابزارهای زیادی برای مقابله مستقیم با مشکلات بازاریابی برای شما وجود دارد. شما فقط باید ابتدا تصمیم بگیرید که کجای سایت خود تمرکز کنید که کدام ابزار با ساختار شرکت شما و اهداف نهایی بهتر کار می کند.

    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top