ابزار Hootsuite چیست؟ دلایل استفاده از آن
مدیریت شبکههای اجتماعی کار سادهای نیست. کارهای زیادی برای انجام دادن، وجود دارد از جمله زمانبندی ارسال پستها، رسیدگی به سوالات مشتری، نظارت بر بحرانها، گزارش در مورد معیارهای مختلف و موارد دیگر.
تعداد بسیار زیادی ابزار برای مدیریت شبکههای اجتماعی وجود دارد، که موارد استفاده را در بازار پوشش میدهد، اما من در این پست قصد دارم در مورد ابزارHootsuite با شما صحبت کنم.
Hootsuite چیست؟
Hootsuite یک ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی است، که تقریباً جوابگوی تمام خواستههای مدیریت شبکههای اجتماعی میباشد.
فقط با یک پلتفرم، کاربران قادر به انجام کارهای ساده مانند ساخت یک محتوای جالب و برنامه ریزی پستها تا مدیریت اعضای تیم و اندازه گیری بازگشت سرمایه هستند.
چندین طرح مختلف برای انتخاب وجود دارد، از یک برنامه برای کاربران ساده تا یک حساب سازمانی سفارشی که برای سازمانهای بسیار بزرگتر مناسب است.
این ابزار میتواند به شما کمک کند، تا نظارت کافی بر صحبتهای مردم در مورد نام تجاری شما داشته باشید و به شما کمک کند فوراً به آنها پاسخ دهید. میتوانید از چندین شبکهی اجتماعی مانندFacebook ،Twitter و Google این اتفاقات را مشاهده کرده و به روزرسانیها را ارسال کنید یا مستقیماً به آنها پاسخ دهید. با داشتن تعداد زیادی شبکه برای مدیریت مشاغل، بدون شک امروزه ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی بسیار محبوب شده و مورد اعتماد بسیاری از شرکتها قرار گرفتهاند.
اکنون من در مورد بخشهایی از Hootsuite که مورد استفاده قرار میگیرد با شما صحبت میکنم.
برنامه ریزی شبکههای اجتماعی:
بیایید با اصول شروع کنیم. برای ارسال پستها زمان ارسال بسیار مهم و تاثیرگذارتر است. اگر زمانی که مخاطبان شما آفلاین هستند پست را ارسال کنید، احتمال دیده شدن پست شما بسیار کم میشود. اکنون اگر در همین حال همزمان 10 مورد را ارسال کنید، احتمالاً مخاطبان خود را از دست میدهید.
بهترین راه برای انجام مناسب زمانبندی پیامهای خود استفاده از راهحلی است که به شما کمک میکند تا بهترین زمانها را برای ارسال پست خود پیدا کنید.
با Hootsuite انجام این کار یک فرایند ساده است. شما به سادگی روی ارسال جدید کلیک میکنید، حسابهایی را که میخواهید از آنها پست کنید را انتخاب میکنید، متن و هر رسانهی مورد نظر را اضافه میکنید، سپس برنامه برای بعد را انتخاب کنید.
بعد از انجام این کار پست به جریان ارسالهای برنامه ریزی شده شما اضافه میشود که میتوانید در کنار سایر جریانهای موارد مانند توییتهای متعلق به خود، نامهای ذکر شده و دنبال کنندگان جدید را، مشاهده کنید.
نظارت بر شبکههای اجتماعی:
جریانهای ذکر شده جدید، دنبال کنندگان و پسندیدنها به شما کمک میکند، تا در جریان هرگونه تعامل با حسابهای شبکههای اجتماعی خود باشید، بنابراین نظارت بر چندین حساب و انواع مختلف تعاملات را برای مدیران جامعه آسان میکند.
این جریانها اجازه میدهد تا همهی ذکرها، در چندین سیستم عامل، در یک مکان ظاهر شوند. جریانها نامحدود و قابل تنظیم هستند، بنابراین میتوانید موارد مهم را پیگیری کنید.
تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی:
Hootsuite تعدادی از ویژگیهای تجزیه و تحلیل داخلی را ارائه میدهد.
شما در این ابزار قادر خواهید بود عملکرد را در طول زمان بررسی کرده و دورههای زمانی مختلف را برای هر یک از حسابهای شبکههای اجتماعی که در این سیستم عامل متصل شدهاید مقایسه کنید.
به عنوان مثال، عملکردBrandwatch در ژانویه به این صورت بود که ما تعداد توییتهای متعلق به خود را افزایش دادیم، 126 دنبال کننده جدید گرفتیم و در مقایسه با دسامبر تعامل توییتر را افزایش دادیم.
مشترکین Hootsuite و Brandwatch میتوانند با اتصال دادههای Brandwatch به Hootsuite و مشاهده داشبوردهای مختلف، حتی فراتر از این هم پیش روند .
این ابزار به مدیران شبکههای اجتماعی کمک میکند همه چیز را در یک مکان مشاهده کنند.
همکاری تیمی:
Hootsuite امکان ارسال یک پیام به صندوق پیام خصوصی چندین حساب شبکههای اجتماعی در سیستم عاملهای مختلف ارائه میدهد، به این معنی که همه آنها در یک مکان ظاهر میشوند.
مدیران شبکههای اجتماعی میتوانند اعضای تیم را به هر پیام اختصاص دهند تا مطمئن شوند هیچ سوالی بی پاسخ نمیماند.
این یک ویژگی جالب برای تیمهای بزرگتر است که هر روز حجم بالایی از درخواستها را از مشتریان و کاربران دریافت میکنند.
خدمات مشتری:
خدمات مشتری به طور منظم از همکاری تیمی پیروی میکند. با استفاده از ترکیبی از جریانها و ویژگی صندوق ورودی، تیمهای اجتماعی میتوانند به شکایات و رضایت مشتری خود بدون ایجاد هیچ مشکلی از جمله گم شدن پیامها پاسخ دهند.
تجارب منفی خدمات به مشتری میتواند برای ماندگاری مشتری که به سختی میتواند این موضوع را نادیده بگیرد، سخت و یا حتی غیر ممکن باشد.
هزینهی آن چگونه است؟
HootSuite رایگان است. شما به تمام ویژگیهای فوق دسترسی بدون هیچ هزینهای برای شما دسترسی خواهید داشت. اما حساب حق بیمه شما گزینههای بسیاری را به شما میدهد.
اگر در مورد مدیریت و تجزیه و تحلیل رسانههای اجتماعی جدی هستید، میتوانید از یک دورهی 30 روزه از HootSuite Pro، که پس از آن حدود 19 دلار در ماه هزینه میشود، دریافت کنید و اجازه میدهد یک کاربر تا 10 پروفایل اجتماعی مدیریت کند. همچنین گزینههایی برای تیمها، کسب و کارها و شرکتها وجود دارد.
با ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان یا بررسی برنامههای اضافی خود در اینجا، HootSuite را بررسی کنید.
حرف آخر:
در این مقاله با ابزار hootsuite و کاربردهای آن آشنا شدیم، اگر شما یک دیجیتال مارکتر حرفهای هستید و از شبکههای اجتماعی استفاده میکنید، این ابزار حرفهای برای شما مناسب است و مورد استفاده شما قرار میگیرد.
قطعا برنامههای دیگری هم وجود دارد، که بتوانید از آنها استفاده کنید تا شبکههای اجتماعی خود را مدیریت کنید و رفتار کاربرانتان را بررسی و تحلیل کنید. امیدوارم که این مقاله بتواند به شما در مدیریت بهتر شبکه های اجتماعی کمک کند و شما هم میتوانید اگر پیشنهاد بهتر و تجربهای در این زمینه دارید در زیر این پست، به اشتراک بزارید و همچنین میتوانید سوالات خود را از من بپرسید.
دیدگاهتان را بنویسید