×

    وبلاگ

    پادکست چیست؟ نکات مهمی که باید در مورد پادکست‌ها بدانید!

    پادکست-چیست؟

    پادکست چیست؟ نکات مهمی که باید در مورد پادکست‌ها بدانید!

    پادکست یکی از بهترین و محبوب‌ترین ابزارها و روش‌های یادگیری برای افراد می‌باشد، مخصوصا برای افرادی که زمان زیادی برای یادگیری و … ندارند. من در این مقاله در مورد پادکست‌ها و ساخت و آنها و … با شما صحبت می‌کنم.

    معنی لغوی پادکست چیست؟

    کلمه‌ی پادکست از کلمه‌ی ipod یا آیپاد که اسم دستگاه پخش موزیک و موبایل‌های آیفون است و کلمه‌ی Broadcast یا برادکست که به معنی انتشار است آمده است.

    پادکست چیست؟

    ما باید قبل از ساخت پادکست یک تعریف از پادکست را بشنویم تا با آن آشنایی پیدا کنیم. پادکست به صدای ضبط شده‌ای گفته می‌شود که در اینترنت منتشر می‌شود و تمام افراد می‌توانند به این محتوا گوش دهند. این محتوای صوتی امکان دارد صحبت‌های یک نفر در مورد یک موضوع خاص باشد یا می‌تواند صحبت‌های چندین نفر در مورد یک آموزش یا موضوع‌های مختلف باشد.

    فکر می‌کنم تمام شما حداقل یک بار به رادیو گوش کرده باشید، پادکست تقریبا همان رادیو است.

    موضوع پادکست‌ها چیست؟

    پادکست‌ها انواع مختلفی با موضوعات متفاوت دارند، از پادکست‌های عاشقانه گرفته تا پادکست‌های آموزشی و مرتبط با کسب و کار و … . همین تنوع باعث شده است افراد زیادی با تمام رده‌های سنی به گوش دادن پادکست علاقه‌مند شدند و برخی به دنبال ارئه دادن مطالب خود هستند.

    چگونه به یک پادکست گوش دهیم؟

    گوش دادن به پادکست از آن چیزی که به نظر می‌رسد بسیار آسان‌تر است، فقط کافی است شما نوع پادکستی که می‌خواهید گوش کنید را در نرم‌افزارهای پادکست یا وب‌سایت‌های پادکست سرچ کنید و آنها را پیدا کنید، اکنون با زدن روی دکمه‌ی پلی شما شنونده‌ی آن پادکست می‌شوید. این پادکست‌ها روی آیپاد، لپ‌تاپ، موبایل‌های آیفون، موبایل‌های اندورید و سایر دستگاه‌های الکتریکی قابل اجرا هستند.

    پادکست‌ها رایگان هستند؟

    بیشتر پادکست‌ها رایگان هستند اما در بین آنها پادکست‌هایی پیدا می‌شوند که قیمت پایینی دارند.

    آیا گوش دادن پادکست‌ نیاز به اینترنت دارد؟

    از آنجایی که کار با پادکست‌ها بسیار آسان است، شما می‌توانید آنها را یک به یک دانلود کنید و در هر زمانی ک خواستید آنها را به صورت آفلاین گوش کنید یا که می‌توانید به صورت آنلاین آنها را در وب‌سایت‌ها یا نرم‌افزارهای پادکست گوش کنید.

    برای گوش کردن به پادکست نیاز به دقت زیادی هست؟

    خیر اینگونه نیست، شما می‌توانید این پادکست‌ها را در کنار کارهای دیگرتان از جمله رانندگی، آشپزی و … گوش کنید. گوش کردن به این پادکست‌ها می‌تواند کارهای تکراری و خسته‌کننده شما را جذاب‌تر کند.

    فواید پادکست گوش کردن چیست؟

    پادکست گوش کردن یک نوع صرفه‌جویی در زمان است، همچنین در کنارش هر چقدر زمان کمی باشد اما مطالبی جدید به اطلاعات شما اضافه می‌شود، گاهی حتی باعث افزایش هوش شما هم می‌شوند.

    در زمان گوش کردن این پادکست‌ها ما در ذهن خود تصویرسازی می‌کنیم و این باعث بهبود قوه‌ی تخیل ما می‌شود.

    تفاوت پادکست با رادیو در چیست؟

    پادکست‌ها همیشه در دسترس هستند و در هر زمانی که بخواهید می‌توانید آنها را گوش کنید. پادکست‌ها محدودیت زمانی ندارند و هم پادکست با زمان 10 دقیقه‌ای وجود دارند هم پادکست 10 ساعته! در پادکست می‌توانیم به موضوعات جدیدتر، جذاب و متفاوت گوش دهیم. پادکست را در همه جا و در همه‌ی دستگاه‌های دیجیتال می‌توانید گوش کنید. محتوای پادکست‌ها همیشه برای شنیدن جذاب و جالب هستند. هر کسی می‌تواند پادکست بسازد با کمترین هزینه.

    برای ساخت پادکست باید چند نکته را در نظر بگیرید:

    • شخصیت و رده سنی مخاطبان خودتان را هدف قرار دهید تا بدانید باید برای چه کسانی چه پادکستی بسازید، شما قطعا به یک شنونده نیاز دارید.
    • انتخاب موضوع پادکست شما بسیار مهم است، شما باید سعی کنید به سمت موضوعات جدیدتر، جالب و جذاب بروید که کمتر کسی در مورد آنها صحبت کرده است.
    • هر چه اطلاعات بیشتری در پادکست خود قرار دهید بهتر است، شما باید در پادکست به جزئیات اهمیت بدهید و محتوای صوتی خود را تا حد ممکن پر از اطلاعات کنید.
    • باید توجه به اینکه برخی افراد با دقت به پادکست گوش می‌دهند یا به آنها بسیار علاقه دارند، باید به این توجه داشته باشید که از روی متن مورد نظر روخوانی نکنید.
    • می‌توانید گاهی در پادکست‌های خود از حضور افراد شناخته شده و معروف استفاده کنید، گاهی افراد از این نوع گفتگوها بیشتر خوششان می‌آید.
    • یکی دیگر از نکات لازم این است که در پادکست خود سعی کنید از عنوان‌های جذاب و جالب استفاده کنید و از کلمات کلیدی محتوای صوتی خود به اندازه‌ی لازم استفاده کنید و در مورد آنها توضیحات کافی بدهید.
    • شنونده‌های پادکست خود را ترغیب کنید تا پادکست شما را به اشتراک بگذارند تا شما بیشتر دیده شوید و شنوندگان بیشتری داشته باشید.

    امروزه ساخت و گوش دادن به پادکست‌ها بسیار پرطرفدار شده است. برخی در این رشته به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند و پادکست آنها شنودگان زیادی دارد. افراد باید برای داشتن شنوندگان بیشتر برای پادکست خود باید موضوعی جذاب، استفاده از کلمات کلیدی و محتوایی کامل داشته باشند.

    اکنون برای ساخت یک پادکست یا اطلاع داشتن در مورد پادکست‌های خوب می‌توانید از مقالا دیگر سایت استفاده کنید.

    • چگونه یک پادکست بسازیم؟
    • انواع پادکست‌های ساخته شده
    • ویدئوکست چیست؟

    من رضا براتی هستم، یک هکر رشد.

    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top