×

    وبلاگ

    مفاهیم پایه بازاریابی دیجیتال 101 : مفاهیم اصلی دیجیتال مارکتینگ که باید بدانید

    مفاهیم پایه بازاریابی دیجیتال 101 : مفاهیم اصلی دیجیتال مارکتینگ که باید بدانید

    راهنما برای بازاریابی دیجیتال (مبتدیان حوزه دیجیتال)

    بازاریابی در عصر حاضر تغییرات زیادی  کرده است.

    100 سال پیش بود که فقط استفاده از تبلیغات در روزنامه های روزانه کفایت می‌کرد‌‌.

    50 سال پیش بازاریابی به معنی انتشار تبلیغات تلویزیونی خسته کننده بود.

    10 سال پیش، فقط این کافی بود که شرکت‌ها یک وب سایت ارزان بخرند، با چند کلمه کلیدی یک مقاله تولید کنند و به آن یک نمره خوب بدهند.

    خب ، بازاریابی در 10 سال گذشته بیش از 100 سال تغییر کرده است – ما از تبلیغات تلویزیونی خارج شده‌ایم و تبلیغات VR ، برنامه های موبایلی ، رسانه های اجتماعی و تبلیغاتGoogle  را هر روز مشاهده می‌کنیم.

    دوستان من ، امروزعصر دیجیتال است.

    امروز ما با قانون 24 ساعته 7 روز زندگی می‌کنیم – جایی که 81٪  از آمریکایی ها صاحب تلفن هوشمند هستند و به طور متوسط ​​روزانه 8.8 ساعت آنلاین هستند.  78٪ ایرانی‌ها به اینترنت دسترسی دارند و روزانه بیش از 8 ساعت از این سرویس جهانی استفاده می‌کنند که در نتیجه ، داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که با مخاطبین در حوزه دیجیتال هم مسیر باشد و آنها را در چرخه فروش آنلاین رصد کند، یک امر ضروری است.

    آنچه در این مقاله به آن پرداختم، اصول بازاریابی دیجیتال است ، با این هدف که با درک روشنی از گزینه های پیش روی خود و یک برنامه عملی ، به جلو حرکت کنید.

     

    لینک مفید: مشاوره تبلیغات و بازاریابی

     

    بازاریابی دیجیتال چیست؟

    تعریف واقعی بازاریابی دیجیتال چیست؟ به طور خلاصه ، بازاریابی دیجیتال – که به آن بازاریابی آنلاین هم گفته می‌شود- یک اکوسیستم برای کلیه فعالیت های بازاریابی و تعاملی است که از طریق رسانه‌های آنلاین انجام می شود.

    نقش بازاریابی دیجیتال این است که به شما کمک کند تا دیده شوید، مورد توجه قرار یگیرید ، سرنخ‌ها را ببینید  و در نهایت سرنخ را به مشتری تبدیل کنید.

    امروز می توانیم فعالیت های بازاریابی دیجیتال را به چند سطح کلی فهرست بندی کنیم:

    • website 
    • Search engine marketing) SEM)
      • Search Engine Optimization) SEO)
    • Pay per click advertising) PPC)
    • Remarketing
    • Marketing automation) email marketing, messenger marketing)
    • Social media marketing
    • Video marketing

    اجزای دیجیتال مارکتینگ مشخصا بیشتر از این گزینه‌هاست، اما من می‌خوام براساس أصول استاندار پیش برم.

    معرفی ۶۳ ابزار برتر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱

    چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

    دلیل این که بازاریابی دیجیتال برای کسب‌و‌کارها بسیار مهم است – مهم نیست چه شغلی دارید – اینکه کاربران امروزی به لطف دستگاه های هوشمندهمراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها بصورت شبانه روزی به وب و سوشیال مدیاها وصل می‌شوند که بیشترین میزان استفاده در اول صبح و بیش از 95% قبل از خواب شب است. به آمار زیر توجه کنید:

    • یک کاربر اروپایی​​ روزانه در معرض 10000 تبلیغ تجاری قرار میگیره
    • 92٪ از کاربران اینترنت هنگام انتخاب خدمات یا محصول موردنظر وب‌سایت برند را بررسی می‌کنند.
    • 97٪ مردم برای یافتن محصولات و خدمات به اینترنت متصل می شوند
    • 93٪ از تجربیات پیداکردن خدمات از طریق موتورهای جستجو رقم می‌خورد.
    • 88٪ از کاربران همانطور که به توصیه های شخصی افراد نزدیک خود اعتماد می کنند ، به بررسی های آنلاین هم اعتماد می‌کنند.
    • 86٪از کاربران در Google Maps به دنبال لوکیشن کسب و کارها هستند 

    یکی از أصول  بازاریابی دیجیتال و تبلیغات این است: در جایی باشید که مخاطب هدف شما حضور دارد.

    چگونه به اینجا رسیدیم؟ تاریخچه ای مختصر از بازاریابی دیجیتال

    چگونه به اینجا رسیدیم؟

    بازاریابی چیز جدیدی نیست می توان قدمت آن را در 4000 سال قبل دید که بازرگانان مصری از پاپیروس برای ساخت بنرهای فروش استفاده می کردند . نوع پاپیروس در دهه‌های مختلف تغییر کرد ولی نه چندان زیاد. افرادی که توانایی خرید داشتند برای فروش محصولات خود از تبلیغات چاپی استفاده کردند.

    در سال 1940 بازاریابی شبیه چیزی شد که امروز می‌بینیم (البته نه با این درصد از اسپم ).با افزایش رقابت کسب‌و‌کارها، بازاریابی و تبلیغات مشتریان زیادی پیدا کرد.

    مفاهیم-اصلی-بازاریابی-دیجیتال-101

    بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

    بازاریابی دیجیتال اولین بار در دهه 1990 خودش را نشان داد ، چون دسترسی به رسانه های دیجیتال در سطح دنیا آسان شد. دهه 90 ابرغول‌هایی مانند گوگل ، یاهو اولین تبلیغات وب بنر(بنری کلیک یا Display ADS خودمون ) را معرفی کرد که توانست زمینه رشد تبلیغات دیجتال را در هزاره جدید فراهم کند.

    اتفاق زیبا

    همراه با هزاره جدید ، وب 2.0 روی کار آمد که بازاریابی را همانطور که حدس می‌زنیم به مرحله انفجار رسوند.  توسعه و رشد وب 2.0 نحوه استفاده مردم از اینترنت را تغییر داد ، و این باعث شد بازاریاب ها نحوه بازاریابی دیجیتال را هم تغییر دهند – این اتفاق یک تجربه جدیدی از تبلیغات آنلاین را ایجاد کرد، تجربه‌‌ای که بازاریاب‌ها رو حسابی ذوق زده کرد و نویدبخش یک نسل جدید بود.

    وب 2.0 چیست؟

    با گسترش اینترنت در سطح جهان و بالا رفتن کاربران و استفاده کنندگان اینترنت، نسل جدیدی از وب پدید آمد به نام “وب2” که جذاب تر، آسان تر و کاربردی تر می باشد.
    “وب 2″ در واقع پدیده‌ای است که در نحوه استفاده از فناوری و طراحی سایت‌ها در اینترنت رایج شده است. سایت‌ها یا خدمات اینترنتی که امکان تبادل اطلاعات را بین کاربران فراهم می‌کنند، یا به آنها اجازه تولید یا دستکاری در اطلاعات را می‌دهند، معمولا ” وب 2 ” تلقی می‌شوند.

    درواقع مفهوم وب2 به این معناست که با گسترش اینترنت و افزایش کاربران، دیگر کاربران تنها به خواندن اطلاعات اکتفا نمی کردند بلکه به نوشتن و تبادل اطلاعات با کاربران مختلف نیز علاقه مند بودند و بدین ترتیب مبحث وب2 در اینترنت و طراحی سایت مطرح شد.

    بعد از اینکه وب 2.0 به روی کار آمد کاربران بیشتری توانستند در این فضا فعالیت و محتوا تولید کنند،(وب‌سایت‌هایی مانند YouTube و وبلاگ ها) و موج محتوایی به آرامی شکل گرفت و کنترل افراد به بخش‌های تولیدی خود بیشتر از قبل شد.

    چرا گفتم یک اتفاق زیبا؟

     چون بازاریابی دیجیتال همانطور که متوجه شدیم به طور خاص بعد ازWeb 2. کامل شد. و همانطور که متوجه خواهیم شد، کل قیف بازاریابی دیجیتال  تغییر کرد و کانال‌های تبلیغاتی زیادی خلق شد و نسل جدید شروع به فعالیت کرد.

    مفاهیم بازاریابی دیجیتال: انواع کانال های دیجیتال (به همراه روش استفاده)

    قبل از این که وارد جزییات تبلیغات دیجیتال بشیم، نیاز دارم که شما باید برخی از اصول بازاریابی دیجیتال را درک کنید.

    یک دسته‌بندی اصلی از کانال‌های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که اکثر کسب‌و‌کارها از آن استفاده می کنند. بالاتر در موردشان به صورت کلی صحبت کردیم که الان در موردشان بیشتر صحبت می‌کنیم:

     

    • website (وبسایت شخصی یا برند)

    وب سایت شما مادر تمام دارایی‌های آنلاین شما و بهترین دارایی بازاریابی شماست. اگر فضای وب یک مرکز خرید باشه ، وب‌سایت ویترین فروشگاه شما است .داشتن یک وب‌سایت به منظور هدایت و فروش کاربران به عنوان یک بازاریابی دیجیتال شناخته می شود – کاربران شما از طریق محتوایی که تولید میکنید وارد وب‌سایت می‌شوند همانطور که شما الان در وبسایت من هستید.

    پس ، اول از هرچیزی ، شما به یک وب سایت نیاز دارید . دوم ، وب سایت شما برای موفقیت باید پنج نکته اصلی را داشته باشد:

    1. باید سرعت خوبی داشته باشد– وب سایت شما باید سریع باشد. در حالی که  سرعت وبسایت تا حد زیادی نسبی است، هر بازدید کننده باید در طول سه ثانیه اتفاقاتی را در وب سایت ببیند. بعد از سه ثانیه ، 53٪ از کاربران تلفن همراه روی دکمه “برگشت” کلیک می کنند
    2. وبسایت باید ایمن باشد– وب سایت شما به جای پروتکل HTTP باید از پروتکل امن HTTPS  استفاده کند.بسیاری از کاربران ساختار وبسایت ها را می شناسند و متوجه ناامن بودن شرایط می شوند که از آسیب‌های احتمالی با خبر هستند و این بی‌اعتمادی برای برند شما جبران‌ناپذیره. اگر شما یک برند فروشگاهیی هستید و یا در وبسایت بخشی دارید که اطلاعات کاربران رو دریافت می‌کنید، نیاز به امنیت بالا دارید. حتی اگر یک بلاگ ساده را در وبسایت دارید برای بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO)  امنیت وبسایت را افزایش بدهید.
    3. برای استفاده در موبایل رسپانسیو باشدترافیک دستگاه‌های موبایل حدود 70% کاربران را شکل می‌دهد که شما باید آماده پذیرش این ترافیک باشید.
    4. طراحی رابط کاربر و تجربه کاربر ساده و بهینه(UI/UX ) – طراحی شما باید خوب باشد و ارزش افزوده داشته باشد. قسمت‌های اصلی طراحی عبارتند از: تماس با ما در گوشه بالا ، واضح بودن دکمه‌های تماس، فهرست جذاب در گوشی‌های موبایل و راهی ساده برای تماس با شما، به این می گن داشتن یک تجربه کاربری خوب (UX).
    1. بهینه شده برای موتورهای جستجو (SEO)– مخاطبین هدف شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

    بازاریابی موتور جستجو (SEM)

    مخاطبین شما  باید بتوانند وب سایت شما را در گوگل پیدا کنند.

    خب ، 93٪ از اوقات ، کاربران شما را از طریق موتورهای جستجو مانند Google پیدا می کنند. نگاهی به آناتومی زیر بندازیم:

     

     

    بازاریابی موتور جستجو (SEM) ترکیبی از تکنیک ها و روش های بازاریابی دیجیتال است که هدف آن تصرف برند بر صفحه نتایج موتور جستجو است که می‌تواند در قالب مجموعه خاصی از عبارات ، سوالات و کلمات کلیدی قرار بگیرد. این کار به دو روش انجام می شود: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات جستجوی پولی (PPC).

    بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

    رتبه اول صفحه یک گوگل نرخ کلیکی بالای 40%  ، این یک اتفاق با ارزش محسوب می‌شه، اما چطور می‌توانید خودتان را به رتبه یک گوگل برسانید؟

    با سئو.

    SEO یکی از شاخه های SEM است و فرآیند تغییر و به روزرسانی کد و محتوای وب سایت شما در این حوزه جا میگیرد تا صفحات وب شما در نتایج جستجو به صورت ارگانیک رتبه بالاتری را کسب کنند.

    نحوه کار موتورهای جستجو (مانند گوگل ، بینگ و یاهو!) به این شکل است: صفحات وب‌سایت شما توسط خزنده‌های موتورجستجوگر پایش می‌شود، این خزنده‌ها با الگوریتم‌های مختلفی که برایشان تعریف شده است محتوا صفحات را نسبت به کلماتی که جستجو می‌شوند رصد و رتبه‌بندی می‌کنند در نهایت براساس نرخ تعاملی که از رفتارکاربران با وبسایت به دست می‌آورند نتایج مختلف را برای کلمات کلیدی جستجو شده اولویت بندی می‌کنند.

    اما مشکل اینجاست: خزنده های موتور جستجو به زبانی متفاوت از ما صحبت می کنند زبان  HTML آنها نمی توانند کلمات موجود در یک صفحه را بخوانند و نمی توانند یک تصویر را “ببینند”. کاری که ما با سئو انجام می دهیم نوشتن سرنخ هایی برای خزنده ها به زبانی است که آنها می فهمند، دقیقا مثل اضافه کردن زیرنویس است.

    سئو سایت چگونه کار می کند

    نحوه عملکرد واقعی SEO به این شکل است: گوگل و سایر موتورهای جستجو صفحات موجود در وب را پایش می کنند و آنها را در بزرگترین کتابخانه جهان فهرست بندی و دسته بندی می کنند. وقتی که به دنبال یک عبارت در موتور جستجو می گردید ، یک درخواست به کتابخانه ارسال می کنید. Google  برای رمزگشایی از عبارت جستجوی شما و تولید صفحات وب با اطلاعاتی که به دنبال آن می‌گردید ، از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می کند.

    در اینجا سئو خودش را نشان می‌دهد. خزنده های جستجو به زبانی متفاوت از ما صحبت می کنند – HTML. بنابراین ، آنها نیاز به کمک اضافی برای تعیین اینکه یک صفحه وب چیست ، دارند تا بتوانند آن را به درستی ترجمه کنند.

    اینجوری تصور کنید: شما به بزرگترین کتابخانه جهان رفته‌اید ، اما کتابدار روسی صحبت می کند و همه کتابها به زبان انگلیسی هستندبا بهینه سازی وب سایت خود برای جستجو ، از روشهای خاصی استفاده می کنید – مانند افزودن سطرهای اضافی کد و بهینه سازی ساختار وب سایت به روشی منحصر به فرد – که مانند زیرنویس فیلم عمل می‌کند که در نهایت درک ، طبقه بندی و فهرست بندی هر صفحه را برای خزنده ها آسان می کند.

    مسلماً SEO قابل اعتمادترین و سودآورترین تاکتیک بازاریابی دیجیتال استاما ، قبل از اینکه سایر روشهای تبلیغاتی خود را کنار بگذارید ، توجه که SEO بسیار شبیه  بازار سهام است . شما سهام را – کلمات کلیدی خودتون در نظر بگیرید – بر اساس اطلاعاتی که دارید در یک زمان مشخص انتخاب می‌کنید و صبر می‌کنید که سهام شما نتیجه بده و رشد کند و حتی بعضی وقت‌ها استراتژی خودتون رو اصلاح می کنید. وابسته به مقدار بهینه بودن محتوا و ساختار وبسایت شما از سه ماه تا یک سال این مسیر طول خواهد کشید.

    دقیقا مثل بورس ، نتایج نوسان دارند – که اغلب به دلیل عواملی مانند تغییرات فصلی یا سالانه که رفتار مخاطبین را به دنبال دارد، اصلاح الگوریتم‌های گوگل و پیشرفت در فناوری دیجیتال است. همچنین مانند بورس أوراق بهادار، یک چیز مشخص است: اگر کارت های خودتان را با SEO درست بازی کنید ، با گذشت زمان بازدهی سریع تری خواهید داشت.

     

    بیش از 200 فاکتور وجود دارد که  این خزنده ها برای تعیین رتبه‌های یک صفحه از آن استفاده می کنند ، اما در اینجا بخش یک توضیح استاندارد در مورد موتورهای جستجو وجود دارد:

    1. Secured sites
    2. Websites that are mobile-friendly
    3. Schema markup
    4. Webpage content quality
    5. Webpage content length
    6. Page speed
    7. Social signals
    8. Quality backlinks
    9. Optimized images
    10. Domain age
    11. (User experience (UX

    سئو یکی از بهترین کانال های بازاریابی دیجیتال است که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنیدنرخ تبدیل کاربران 14٪ است، در حالی که این عدد برای تبلیغات چاپی فقط 1.7٪ است.

    تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

    پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) در واقع نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغات به وب سایت یا رسانه تبلیغ دهنده هدایت می شوند و هزینه آن بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت می شود.

    استفاده از روش PPC یکی از پر طرفدارترین روش های تبلیغات آنلاین می باشد. برای مثال تبلیغات گوگل اد (Google Adwords) که در نتایج جستجویش ظاهر می شود از سیستم PPC استفاده می کند. به این معنا که به ازای هر کلیک که بر روی لینک شما می شود، مبلغی از اعتباری که پیش گوگل دارید کم می شود.

    می توان تبلیغات بنری را نیز به همین روش انجام داد. یعنی شما بنری برای معرفی کسب و کار خود طراحی می کنید و فقط در ازای کلیک هایی که بر روی آن می شود هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید.

    اگر تبلیغات PPC را می خواهید اجرا کنید محدود به تبلیغات گوگل ادوردز نشوید. در بخش “پرداخت به ازای هر کلیک” انواع مختلفی از استراتژی های تبلیغاتی وجود داره:

    • Paid search campaigns
    • Social media campaigns
    • Google Local Services ads
    • YouTube ads
    • Display ads
    • Immersive ads (VR and AR)
    • Shopping ads (Ecommerce)
    • Nextdoor ads

    تبلیغات PPC چقدر موقر هستند؟  مشاغل به ازای هر 1 دلاری که در Google Ads خرج می کنند به طور متوسط 2 دلار درآمد کسب می کنند.

    نکته: با توجه به وجود تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد درون ایران به سختی می‌شود أنواع تبلیغات گوگلی را پیاده کرد. اینم از شانس مایه 

    بازاریابی مجدد

    تا به حال دقت کرده اید وب سایت هایی که بازدید کرده‌اید با تبلیغات خودشان شما را دنبال می کنند؟ شما دیوانه نشدید – به این روش بازاریابی مجدد می گویند.

    اغلب وب‌سایت‌ها با استفاده از چندین خط کد و فعال کردن کوکی‌های ناشناس کاربرانی که از وبسایتشان بازید کرده‌اند را رصد می‌کنند و تبلیغات خودشان را برای این کاربران در معرض نمایش قرارمی‌دهند.

    بازاریابی مجدد یکی از موثرترین روش های برای بیزینس های آنلاین است. واضح است که بازدید کنندگانی که وارد وب سایت شما می شوند در همان ورود اول اقدام به خرید نمی کنند و یا ممکن است با شک و تردید تا مراحلی از خرید محصول پیش بروند ولی پروسه خرید را تکمیل نکنند. اگر هدف کسب و کار شما هم تبدیل کردن این نوع بازدید کننده ها به مشتری است استفاده از استراتژی بازاریابی مجدد به طرز حیاتی باید در اولویت شما باشد.

    شما می توانید صدها وب سایت و سیستم عامل را از جمله رسانه های اجتماعی مانند Twitter ، LinkedIn و Facebook هدف گذاری و بازاریابی مجدد کنید.

    ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی

    ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی محتوا برخوردار است. متخصصان دیجیتال مارکتینگ، هر زمان می‌خواهند استراتژی محتوا را برای یک کسب و کار تدوین کنند، باید به این سوال پاسخ بدهند که می‌خواهند چه جایگاهی برای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرند.

    این را در نظر بگیرید:

    • اولین چیزی که 66٪ مدیران اول هر صبح انجام می دهند بررسی ایمیل‌هایشان است.
    • 61٪ از کاربران از دریافت نامه های تبلیغاتی هفتگی لذت می برند و 28٪ دوست دارند که ایمیل های بیشتری هم ارسال شود.

    اتوماسیون بازاریابی اصطلاحی جامع (مثل دیجیتال مارکتینگ) است که می تواند شامل هر نوع پیام رسانی که به طور اتوماتیک انجام می‌شود باشد.

    یک مثال ساده: کاربری از وب‌سایت شما بازدید می کند و آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را برای ثبت‌نام وارد می کند. سپس آدرس ایمیل یا شماره تلفن وارد یک سیستم خودکار(CRM) می شود که به طور خودکار ایمیل ها و پیام های از پیش تعیین شده را ارسال می کند که به این روش اتوماسیون بازاریابی می‌گویند. من توصیه می کنیم اتوماسیون بازاریابی را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود جا بدید.

     

    بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

    بازاریابی شبکه های اجتماعی به هرگونه فعالیت بازاریابی که از طریق پروفایل ها و سیستم عامل های شبکه های اجتماعی انجام می شود ، گفته می شود.در حال حاضر ، از هر ده  کاربر ،  هفت نفر انتظار دارند که یک کسب و کار در شبکه های اجتماعی راه‌اندازی کنند و  17٪  از کاربران هنگام جستجوی اطلاعات در مورد یک کسب‌و‌کار ، به طور فعال از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. برترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی عبارتند از:

    • Facebook
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    با این حال ، همه پلتفرم‌ها یک نتیجه ندارند  و انتخاب نادرست می تواند استراتژی رسانه های اجتماعی شما را با شکست روبه‌رو کند. ).

    به لطف ترکیبی از الگوریتم های رسانه های اجتماعی دسترسی ارگانیک به رسانه های اجتماعی در کمترین پیچیدگی خود قراره گرفته است . این به این معنیه که شما فقط با تولید پست‌های خوب و رفتارارگانیک نمی توانید دیده شوید شما باید پیامتان را با کمپین‌های متفکرانه و استراتژی‌های درست به گوش مخاطبانتان برسانید، در غیر این صورت پیام شما در بین بادها می‌میرد استراتژی

    بازاریابی ویدیویی

    • یک ویدئو50 برابر بیشتر از یک متن ساده در نتایج گوگل دیده می‌شود.
    • نیمی از کاربرانی که فیلم های معرفی محصولات را تماشا می کنند می گویند این محتوا به آنها کمک می کند تا با اطمینان بیشتری تصمیم به خرید بگیرند.
    • افرادی که فیلم تماشا می‌کنند به طور متوسط ​​دو دقیقه بیشتر در سایت می‌مانند و 64٪ بیشتر احتمال خرید دارند.
    • در کنار گوگل ، YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا است، در ایران هم آپارات و تماشا و … عالی عمل کرده‌اند.
    • ویدئوها به شما امکان می دهند برند قدرتمندتری بسازید و اعتماد را افزایش دهید. آنها مانند یک تبلیغ تلویزیونی هستند – با قیمتی بسیار پایین‌تر.

    بهترین فیلم های تجاری کمتر از 60 ثانیه هستند – در اصل ، برای تأثیر حداکثری باید زیر 10 ثانیه باشداز آنجا که کاربران فیلم های کوتاه را بیشتر دوست دارند ، اگر بدانند که شما جزییات بیشتر را در زمان کوتاه به آن‌ها نمایش می‌دهید ، به احتمال زیاد فیلم های شما را مشاهده می کنند. برای شروع ، توصیه می کنم فیلم های زیر را در برنامه بازاریابی دیجیتال مارکتینگ خود قرار دهید:

    • معرفی محصولات
    • تستیمونیال یا گواه مشتری
    • فیلم‌هایی که فرهنگ سازمانتان را به نمایش می‌گذارند
    • ویدیوهای مزایای استفاده از محصولات یا خدمات شما

     

    ردیابی، تجزیه و تحلیل: معیارها و KPI

    اگر کمپین‌های خود را رصد و بهینه سازی نکنید، هیچکدام از حرفای بالا به شما کمک نخواهد کرد، تمرکزتان را روی مواردی بگذارید که بیشترین ارزش را برای شما دارد که به لطف پیشرفت تکنولوزی و ابزارهای آنالیز شما می‌توانید به راحتی کمپین‌هایتان را رصد و آنالیز کنید، نکته اصلی اینجاست که مشخص شود معیارهای مهم شما کدام موارد است برای انجام این کار باید تفاوت یک شاخص (Metric) و یک شاخص عملکرد کلیدی(Key Performance Indicator) را درک کنیم.

    متریک: متریک یک عدد است

    KPI: KPI معیاری است که بیشترین ارتباط را با موفقیت کلی کسب و کار دارد

    در حالی که متریک‌ها در شکل گیری استراتژی های خاص مفید هستند ، اما تنها برخی از راهکارها می‌توانند به شما در اصلاح استراتژی کسب و کار به شما کمک کنند.

    Bounce Rate ، بازدید از صفحه ، زمان حضور در صفحه ، بازدیدکنندگان جدید و search  rankingهمه متریک‌ها هستند.

    این KPI ها هستند که برای استراتژی بازاریابی دیجیتال مارکتینگ شما بسیار مهم هستند:

    • میزان فروش
    • نرخ تبدیل
    • میزان درآمد
    • نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری (ROMI)
    • نرخ تبدیل مشتری بالقوه به فروش
    • نرخ رزرو و فوش از طریق تماس
    • هزینه هر مشتری بالقوه (CPL)

    چگونه می توان استراتژی بازاریابی دیجیتال Killer را پیاده و توسعه داد

    اینکه با بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به کجا می‌روید ، به نقطه‌ای که در آنجا ایستاده‌اید، نقاط قوت دیجیتال و نقاط ضعف شرکت شما بستگی دارد. راه اول برای شروع استراتژی بازاریابی دیجیتالمارکتینگ شما این است که یک تحلیل رقابتی و آنالیز رقبا انجام دهید.

    یک تجزیه و تحلیل رقابتی، جایگاه شما را در برابر رقبایتان نشان می‌دهد تا درست مشخص شود که در کجا ایستاده‌اید. همچنین متوجه خواهید شد که آنها از چه فرصتی استفاده نمی کنند و چه چیزی ضروری است که از آنها در موتورهای جستجو سبقت بگیرید و شرکت خود را رشد دهید.

    شما می‌توانید با ارسال یک پیام ازطریق ایمیلی که در قسمت تماس با من است جایگاه برند خود را تحلیل و آنالیز کنید.

    بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    تعریف واقعی بازاریابی دیجیتال چیست؟ به طور خلاصه ، بازاریابی دیجیتال – که به آن بازاریابی آنلاین هم گفته می‌شود- یک اکوسیستم برای کلیه فعالیت های بازاریابی و تعاملی است که از طریق رسانه‌های آنلاین انجام می شود. نقش بازاریابی دیجیتال این است که به شما کمک کند تا دیده شوید، مورد توجه قرار یگیرید ، سرنخ‌ها را ببینید و در نهایت سرنخ را به مشتری تبدیل کنید.

    سطح بندی های کانال های دیجیتال مارکتینگ به بخش تقسیم می‌شود؟

    website Search engine marketing) SEM) Search Engine Optimization) SEO) Pay per click advertising) PPC) Remarketing Marketing automation) email marketing, messenger marketing) Social media marketing Video marketing

    بازاریابی موتور جستجو (SEM)

    بازاریابی موتور جستجو (SEM) ترکیبی از تکنیک ها و روش های بازاریابی دیجیتال است که هدف آن تصرف برند بر صفحه نتایج موتور جستجو است که می‌تواند در قالب مجموعه خاصی از عبارات ، سوالات و کلمات کلیدی قرار بگیرد. این کار به دو روش انجام می شود: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات جستجوی پولی (PPC).

    تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

    پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) در واقع نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغات به وب سایت یا رسانه تبلیغ دهنده هدایت می شوند و هزینه آن بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت می شود.

    بازاریابی مجدد چیست؟

    بازاریابی مجدد یکی از موثرترین روش های برای بیزینس های آنلاین است. واضح است که بازدید کنندگانی که وارد وب سایت شما می شوند در همان ورود اول اقدام به خرید نمی کنند و یا ممکن است با شک و تردید تا مراحلی از خرید محصول پیش بروند ولی پروسه خرید را تکمیل نکنند. اگر هدف کسب و کار شما هم تبدیل کردن این نوع بازدید کننده ها به مشتری است استفاده از استراتژی بازاریابی مجدد به طرز حیاتی باید در اولویت شما باشد.

    ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی چیست؟

    ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی محتوا برخوردار است. متخصصان دیجیتال مارکتینگ، هر زمان می‌خواهند استراتژی محتوا را برای یک کسب و کار تدوین کنند، باید به این سوال پاسخ بدهند که می‌خواهند چه جایگاهی برای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرند.

    بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی چیست؟

    بازاریابی شبکه های اجتماعی به هرگونه فعالیت بازاریابی که از طریق پروفایل ها و سیستم عامل های شبکه های اجتماعی انجام می شود ، گفته می شود.

    بازاریابی ویدیویی چیست؟

    یک ویدئو50 برابر بیشتر از یک متن ساده در نتایج گوگل دیده می‌شود. نیمی از کاربرانی که فیلم های معرفی محصولات را تماشا می کنند می گویند این محتوا به آنها کمک می کند تا با اطمینان بیشتری تصمیم به خرید بگیرند. افرادی که فیلم تماشا می‌کنند به طور متوسط ​​دو دقیقه بیشتر در سایت می‌مانند و 64٪ بیشتر احتمال خرید دارند. در کنار گوگل ، YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا است، در ایران هم آپارات و تماشا و … عالی عمل کرده‌اند. ویدئوها به شما امکان می دهند برند قدرتمندتری بسازید و اعتماد را افزایش دهید. آنها مانند یک تبلیغ تلویزیونی هستند – با قیمتی بسیار پایین‌تر.

    چگونه می توان استراتژی بازاریابی دیجیتال Killer را پیاده و توسعه داد؟

    اینکه با بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به کجا می‌روید ، به نقطه‌ای که در آنجا ایستاده‌اید، نقاط قوت دیجیتال و نقاط ضعف شرکت شما بستگی دارد. راه اول برای شروع استراتژی بازاریابی دیجیتالمارکتینگ شما این است که یک تحلیل رقابتی و آنالیز رقبا انجام دهید.

    من رضا براتی هستم، یک هکر رشد

    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top