×

    وبلاگ

    سئو و شبکه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی چگونه روی سئو تاثیر می‌گذارند؟

    سئو-و-شبکه-های-اجتماعی

    سئو و شبکه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی چگونه روی سئو تاثیر می‌گذارند؟

    همانطور که در مقاله مفاهیم پایه بازاریابی آنلاین مطالعه کردیم از ارزش سینگنال های اجتماعی (Social Signals) مطلع شدیم.

    اکثر مدیران سایت ها در مورد مزایای شبکه های اجتماعی سوالاتی دارند، اکنون می‌خواهم یکی از مزایای شبکه های اجتماعی که باعث فروش بیشتر شما می‌شود را باز کنم، که در مورد سئو می‌باشد.

    با اینکه سیگنال های شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر روی سئو و رتبه بندی جستجو ندارد، اما به صورت کلی از چهار روش به بهینه سازی موتور های جستجو کمک می‌رساند:

    • افزایش بازدید آنلاین در وب‌سایت شما
    • افزایش اعتبار برند شما
    • پایداری و عمر بیشتر محتوای شما
    • بهبود پیدا کردن سئوی محلی

    اکنون باید به جای پرسیدن سوال « آیا سیگنال های اجتماعی تاثیری در رتبه بندی وب‌سایت دارند؟» بپرسیم « سیگنال های شبکه های اجتماعی چقدر در رتبه بندی وب‌سایت تاثیر دارند؟» و حال تفاوت بین این سوالات کاملا مشخص می‌باشد. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با ارتباط دقیق سئو و شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

    منظور از سیگنال های اجتماعی چیست؟

    سیگنال های اجتماعی همان پسندیدن، اشتراک گذاری، پین ها، رای ها و … هستند که افراد در توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و یا سایر شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند.

    رسانه های اجتماعی چگونه قابلیت بازید را افزایش می‌دهد؟

    می‌توان گفت ماهیگیری هم مانند سرمایه گذاری می‌باشد، چرا که رمز موفقیت هر دوی آنها در یک طعمه ی مناسب و یک شبکه ی عظیم است. هر چه تور شما بزرگتر باشد، ماهی بیشتری می‌گیرید و این اتفاق در بازاریابی هم انجام می‌شود، هر چه سئو سایت شما بهتر باشد و بازدید بیشتری داشته باشید، مشتری های بیشتری هم دریافت می‌کنید.

    به طور مثال می‌توان گفت اگر 200 نفر از سایت شما بازدید کنند شما 10 امتیاز می‌گیرید، اما اگر این بازدیدها به 500 بازدید افزایش یابد شما می‌توانید 25 امتیاز کسب کنید. البته که این کار به همین راحتی نیست اما مهم این است که شما منظور من را به خوبی متوجه شده باشید.

    به طور کلی هدف اصلی بازاریابی افزایش سود و فروش است. هر چقدر محصول شما بازدید بیشتری داشته باشد، شما راحت‌تر می‌توانید محصولات خود را به فروش بگذارید.

    به تصاویر زیر دقت کنید:

    همانطور که مشاهده می‌کنید، گوگل حساب های فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و … را برای کاربران به نمایش گذاشته است.

    سئو-و-شبکه-های-اجتماعی

    و همینطور به جستجو دوم در مورد National Geographic دقت کنید:

    سئو-و-شبکه-های-اجتماعی 2

    حساب یوتیوب و پست های توییتر در همان صفحه اول نمایش داده می‌شوند.

    حالا به نتیجه ی این جستجو برای لوله کش ها و … بیندازید:

    رسانه های اجتماعی چگونه قدرت سئو و شناخت برند را افزایش می‌دهد؟

    محصولات و برند شما همان لایک های فیس‌بوک یا فالورهای توییتر نیست، این معیارهای محبوبیت برای سئوی سایت اهمیتی ندارند.

    مت کاتس در این مورد می‌گوید: صفحات فیس‌بوک و توییتر و … مانند صفحات دیگر در گوگل به نمایش گذاشته می‌شود و مانند تمام وب‌سایت های دیگر می‌باشد پس اگر به دنبال چیزی در فیس‌بوک و توییتر باشیم، می‌توانیم آن را در نتایج جستجوی خود پیدا و یا سرچ کنیم. اینکه شما چقدر فالور در توییتر دارید یا چه مقدار لایک در اینستاگرام  دارید جزء الگوریتم های رتبه بندی جستجو گوگل محسوب نمی‌شود.

    برای اینکه مردم بتوانند در مورد برند شما شناخت پیدا کنند، شما باید نشانه هایی مانند آرم، شعار، رنگ و … داشته باشید. شما می‌توانید در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و … کمک کنید کاربران با برند شما آشنا شوند.

    افراد می‌توانند با انتخاب‌هایی که دارند به عنوان مثال از طریق لینک‌ها و یا نظرات خود به سئو سایت شما کمک کنند.

    لینک‌ها: زمانی که یک کاربر چیزی در شبکه های اجتماعی می‌بیند، امکان این را دارد که آن لینک را با دیگران به اشتراک بگذارد. این کار جدا بر اینکه تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش می‌دهد، اعتبار شما را بالا می‌برد و همچنین محبوبیت محتوای شما را بیشتر می‌کند، پس در نتیجه سئو سایت شما بهبود میابد.

    نظرات: به طور ساده می‌توان گفت موتورهای جستجو از جمله گوگل، یاهو و بینگ به نظرات کاربران علاقه دارند. قسمتی از رتبه بندی سایت مرتبط با نظراتی است که کاربران به محتوای سایت یا پست می‌دهند.

    شبکه های اجتماعی عمر محتوا و دسترسی به آن را افزایش می‌دهند:

    زمانی که شما وبلاگی منتشر می‌کنید، عمر آن بستگی به موتورهای جستجو دارد، مگر اینکه کاربران با به اشتراک گذاشتن لینک محتوای شما، سایت شما را پیدا کنند. و گاهی هم امکان این هم است که کاربران خودشان سایت را پیدا کنند، در این صورت شما با مقالات مشابه در موتورهای جستجو رقابت می‌کنید.

    پس شما می‌توانید با ارسال محتوای خود در شبکه های اجتماعی طول عمر آن را افزایش دهید. به عنوان مثال توییتر را در نظر بگیرید، وقتی یک کاربر محتوای شما را به اشتراک بگذارد افراد دیگر مستقیما از توییتر وارد سایت شما می‌شوند و شاید در غیر این صورت سایت شما بازدیدی نداشته باشد.

    داشتن یک استراتژی در شبکه های اجتماعی باعث بهبود سئوی محلی می‌شود:

    سئوی محلی چیست؟

    سئوی محلی به کسب و کارهای محلی کمک می‌کند تا خدمات و سرویس های خود را در کمترین زمان ممکن به مشتریان محلی ارائه دهد.

    چهارمین و فنی ترین راه بهبود سئو از طریق شبکه های اجتماعی بهبود سئوی محلی است، شرکت های محلی مانند پیمان کاران یا لوله کش ها نیاز به سئوی محلی دارند و طبق بررسی های انجام شده شبکه های اجتماعی بهترین راه برای بهبود بخشیدن به آنها می‌باشد.

    ایجاد یک استراتژی در شبکه های اجتماعی می‌تواند بر روی سئو تاثیر بگذارد و به رتبه بندی موتورهای جستجوگر بهبود دهد. اما برای رسیدن به موفقیت از این راه باید این کار را به درستی انجام دهید. حالا چگونه؟

    شما برای انتخاب یک شبکه ی اجتماعی بهتر است اینستاگرام، توییتر و لینکدین را در اولویت قرار دهید. شما باید از این شرایط استفاده کنید و با مشتریان خود ارتباط درستی برقرار کنید، به عنوان مثال من برای شروع به شما توصیه می‌کنم:

    • با استفاده از دکمه ی درباره و یا لینک دادن به خدمات اصلی وب‌سایت، پروفایل شبکه های اجتماعی خود را بهینه کنید.
    • مطمئن شوید در تمام شبکه های اجتماعی خود اطلاعات تماس دقیق قرار داده‌اید.
    • به همه ی شکایات و انتقادات منفی و مثبت کاربران پاسخ دهید.
    • به سوالات مشتریان پاسخ کامل بدهید.
    • در آلبوم تصاویر، تصویرهایی قرار دهید که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

    من در اینجا اهمیت شبکه های اجتماعی را برای شما تحلیل کردم، اکنون شما در این مورد چه کاری انجام می‌دهید؟

    شما می‌توانید با کامنت گذاشتن در زیر این پست نظرتان را به من بگویید.

    رضا براتی | هکر رشد


    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top