×

    وبلاگ

    تاثیر طول و تعداد کلمات تولید محتوا در سئو

    تاثیر طول و تعداد کلمات تولید محتوا در سئو

    احتمالا برای شما پیش آمده است که پس از طراحی سایت به فکر نوشتن یک محتوای با کیفیت و خوب برای سایت خود باشید، حالا در این موقعیت یک سوال ایجاد می‌شود که طول و تعداد کلمات محتوا چه اندازه باشد یا تعداد کلمات چقدر روی سئو سایت تاثیرگذار است؟

    من در اینجا با شما در مورد تعداد کلمات محتوا صحبت می‌کنم:

    چرا طول پست وبلاگ اهمیت زیادی دارد؟

    می‌توان گفت طول محتوا تاثیر زیادی روی رتبه بندی صفحات گوگل دارد. گوگل در تلاش است همیشه بهترین و کاربردی ترین محتوا را در اختیار کاربران بگذارد، پس گوگل به تعداد کلمات و اینکه چقدر این محتوا جوابگوی کاربران است اهمیت می‌دهد.

    چطور متن طولانی تر باعث دریافت بک لینک بیشتر می شود؟

    معمولا کاربران نمی‌خواهند‌ برای اطلاعات در مورد هر موضوع به سایتی جداگانه مراجعه کنند، به همین دلیل زمانی که در یک محتوا جواب تمام سوالات خود را پیدا می‌کنند، تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن آن دارند.

    تاثیر-طول-و-تعداد-کلمات-تولید-محتوا

    حجم ایده آل برای تعداد کلمات در پست وبلاگ:

    می‌توان گفت باید حداقل 300 کلمه در محتوا خود داشته باشید، اگر محتوای شما کمتر از 300 کلمه باشد باید بپرسیم آیا شما حرفی برای گفتن هم دارید؟

    اما اگر شما قصد نوشتن یک محتوای بلند را دارید می‌توانید بیشتر از 1000 کلمه استفاده کنید.

    کیفیت بیشتر نسبت به کمیت:

    شما می‌توانید محتوای کوتاهی بنویسید اما با کیفیت بالا، یعنی شما بتوانید منظور خود را به صورت مختصر و کوتاه اما به درستی به کاربران برسانید.

    درگیر کردن مخاطب با محتوای طولانی:

    شما می‌توانید در محتوا طولانی خود، در قسمت های مختلف کاربر را به قسمت های دیگر محتوا بفرستید.

    با داشتن تیترهای جذاب خواننده را جذب کنید برای خواندن کل محتوا.

    تولید محتوای کاربردی:

    بهتر است در محتوا خود، در مورد موضوعات به اندازه کافی توضیح دهید، به عنوان مثال نیازی نیست در یک متن طولانی از یک موضوع بارها صحبت کنید. به جای آن می‌توانید یک محتوای با کیفیت تولید کنید.

    چرا محتواهای طولانی برای سئو بهتر می‌باشد؟

    تعداد کلمات در محتوانویسی مهم می‌باشد چرا که در رتبه بندی توسط گوگل بسیار مهم است. گوگل سعی می‌کند بهترین محتوا را در صفحات اول گوگل برای کاربران به نمایش بگذارد و از نظر گوگل و کاربران هر چه متن محتوا طولانی تر و بیشتر باشد محتوا کامل تر و دقیق تر می‌باشد و در نتیجه بیشتر به سوالات کاربران پاسخ داده شده است، به همین خاطر کاربران حتی برای سوالات ساده معمولا به دنبال محتواهای بلندتر و طولانی تر هستند. اکنون اگر سایت ها به دنبال ترافیک زیاد در سایت خود می‌باشند باید به دنبال نوشتن محتواهای بلند و طولانی بروند.

    مزایای محتوا طولانی:

    1. توقف بیشتر کاربران در سایت
    2. درک بیشتر موتورهای جستجو از محتوا
    3. گرفتن رتبه ی بالا توسط گوگل

    و … .

    معایب محتوا طولانی :

    1. محتواهای طولانی معمولا به نویسنده ی قوی تری نیاز دارند و در ازای آن باید هزینه ی بیشتری صرف شود.
    2. گاهی کاربران توانایی تمرکز بر روی موضوع را ندارند و محتوای طولانی باعث سردرگمی آنها می‌شود.

    و … .

    اما خوبی محتواهای کوتاه چیست؟

    اما گاهی اوقات امکان دارد یک محتوای 300 کلمه ای اول صفحه گوگل قرار بگیرد و محتوای چند هزار کلمه ای به آخر صفحه گوگل برود. ولی چرا؟ چون احتمالا در محتوای بلند اطلاعات غلطی ثبت شده است یا پاسخگوی سوال کاربران نبوده، اما در آن محتوای 300 کلمه ای مفهوم موضوع را به درستی توضیح داده است و در آن جواب سوالات کاربران گذاشته شده است.

    مزایای محتوای کوتاه:

    1. معمولا محتواهای کوتاه تر، راحت تر خوانده می‌شوند.
    2. ایجاد نظم در محتواهای کوتاه ساده تر می‌باشد.

    و … .

    معایب محتوای کوتاه:

    1. شاید سطح محتوا پاسخگوی سوالات برخی کاربران نباشد.
    2. هر چه تعداد کلمه کلیدی در محتوا کمتر باشد، شانس رتبه بندی کلمه کلیدی شما کمتر می‌شود.

    و … .

    در اینجا متوجه می‌شویم که هم محتواهای کوتاه هم محتواهای بلند دارای مزایا و نیز معایبی هستند.

    اگر شما قصد دارید در رتبه بندی گوگل امتیاز خوبی بگیرید بهتر است از محتوای طولانی استفاده کنید، در این موقعیت شما باعث بهبود سایت خود می‌شوید.

    بهترین حالت ممکن این است که یک محتوای طولانی و همچنین با کیفیت ارائه دهید، تا هم سئو سایت شما بهبود یابد هم سایت شما از سوی کاربران مورد توجه قرار بگیرد و پاسخ سوالات خود را در سایت شما پیدا کنند.

    می‌توانید سوالات خود را و نظرتان را با کامنت گذاشتن در زیر این پست به من بگویید.


    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top