×

    وبلاگ

    CRM فروش چیست و چگونه به رشد کسب و کار کمک می‎‌کند؟

    CRM فروش چیست و چگونه به رشد کسب و کار کمک می‎‌کند؟

    یک CRM فروش به نمایندگان فروش این امکان را می‌دهد که در هر مرحله از فرآیند فروش به راحتی و بدون مشکل ارزش را به مشتریان بالقوه ارائه دهند.

    با ظهور پلتفرم‌های فروش دیجیتال و گسترش شرکت‌ها، چشم انداز فناوری فروش بسیار متنوع‌تر و بیش از هر زمان دیگری است. طبق تحقیقات هسته‌ای، در سال 2014 میانگین بازگشت سرمایه در نرم افزار CRM، 8.71 دلار به ازای هر دلار خرج شده بود. در سال 2021، مشاوران داینامیک حدس زدند که این رقم به ازای هر دلار خرج شده به 30.48 دلار افزایش یافته است. این یک جهش اساسی در تأثیر یک نرم افزار فروش است.

    در این راهنما، ما توضیح خواهیم داد که CRM فروش چیست و چگونه ادغام یک CRM فروش در تجارت شما می‌تواند هر مرحله از فرآیند فروش شما را بهینه کند. با حذف مشغله کاری و حل متداول‌تر و سخت‌تر مسائل فرآیند، CRM فروش مناسب می‌تواند موفقیت شرکت شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

     

    CRM فروش چیست؟

    ابزار فروش CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) نرم افزاری است که شرکت را قادر می‌سازد تا روابط خود را با مشتریان بالقوه و مشتریان بهبود بخشد. با این حال، خود مدیریت ارتباط با مشتری بسته به اینکه با چه بخشی صحبت می‌کنید، متفاوت است. یک تیم پشتیبانی ممکن است از یک CRM برای مدیریت بلیط‌های مشتری استفاده کند، در حالی که تیم‌های بازاریابی ممکن است از همان ابزار برای تجزیه و تحلیل نحوه واکنش مصرف کنندگان به کمپین‌های آنلاین استفاده کنند.

    وقتی صحبت از فروش می‌شود، CRM در درجه اول برای ساده کردن مدیریت خط لوله استفاده می‌شود. با ابزارهای CRM فروش، می‌توانید با خیال راحت اطلاعات مشتری را ذخیره کنید، خط لوله خود را دنبال کرده و بهینه کنید تا فروش بیشتری داشته باشید و در نهایت درآمد بیشتری ایجاد کنید.

    آیا نمی‌دانید که یک CRM فروش دقیقا چگونه می‌تواند برای تیم فروش شما مفید باشد؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

     

    • CRMها فروش را ساده می‌کنند:

    CRM فروش ابزاری برای مدیریت تمام نقاط تماس با مشتریان بالقوه یا مشتریان در طول فرآیند فروش است. یک نقطه تماس می‌تواند هر تعاملی باشد، چه مستقیم و چه غیر مستقیم، بین یک نماینده فروش و سرنخ‌های آنها. CRMها ارتباط با خریداران احتمالی را ردیابی می‌کنند، به طور خودکار داده‌های مشتری را سازماندهی می‌کنند و یادآورهایی را برای پیگیری سرنخ‌ها ارسال می‌کنند.

    اساساً سیستم‌های نرم افزار CRM فروش تعاملات با مشتری را ساده می‌کنند و چرخه فروش شما را بهبود می‌بخشند. یک CRM همچنین وظایف اداری و سازماندهی داده‌ها را خودکار می‌کند. این بدان معناست که نمایندگان فروش شما می‌توانند زمان کمتری را برای ورود داده‌ها و زمان بیشتری را برای ایجاد روابط معنادار با مشتریان بالقوه صرف کنند.

    • CRMها عملیات فروش را متمرکز می‌کنند:

    نمایندگان فروش روز خود را صرف هر کاری می‌کنند، از تحقیقات احتمالی و تماس‌های سرد گرفته تا مدیریت معاملات و فروش میدانی. مدیران فروش همچنین با نظارت بر عملکرد نمایندگان فروش خود، انجام دوره‌های سواری و مربیگری تیم خود، دست خود را پر می‌کنند. بدون یک سیستم متمرکز برای مدیریت عملیات روزانه، بخش‌های فروش می‌توانند به سرعت ناکارآمد شوند.

    CRMهای فروش راه حل‌های یک مرحله‌ای برای گردش کار روزانه هستند. آنها با ابزارها و کانال‌های ارتباطی موجود شما ادغام می‌شوند و مدیریت همه وظایف خود را از یک پلتفرم واحد و یکپارچه آسان می‌کنند.

    این تمرکز داده‌ها یک منبع واحد از حقیقت (یا پایگاه دانش) را در سراسر سازمان شما ایجاد می‌کند. نمایندگان فروش به راحتی می‌توانند اطلاعات دقیق و به روزی را که نیاز دارند بیابند، بدون این که در حفره‌ای جستجو کنند. آنها همچنین می‌توانند در تمام کانال‌های ارتباطی مانند ایمیل، تلفن، یا چت زنده – بدون نیاز به جابجایی بین برنامه‌ها یا برگه‌های مرورگر، با مشتریان احتمالی درگیر شوند.

    • CRMها دقت داده‌های مشتری را بهبود می‌بخشد:

    ورود دستی داده‎ها مستعد خطاهای انسانی است. فرض کنید یک نماینده باید اطلاعات تماس یک سرنخ را به صورت دستی ضبط کند. در عجله، ممکن است تصادفاً شماره تلفن نادرستی را وارد کنند یا فراموش کنند که آدرس ایمیل رهبر را بپرسند.

    CRMهای فروش این اشتباهات را با ثبت خودکار هر اقدامی که یک نماینده انجام می‌دهد، مانند شروع تماس فروش یا ارسال ایمیل بعدی، به حداقل می‌رساند. با Zendesk Sell، این اقدامات در فیدهای فعالیت هم زمان و کارت‌های تماس فردی نمایش داده می‌شوند. اگر به دنبال اطلاعات خاصی در مورد یک بالقوه یا رویداد هستید، می‌توانید فید جستجوی خود را بر اساس نوع فعالیت یا کاربر فیلتر کنید.

    علاوه بر این، بسیاری از CRMهای فروش مجهز به ابزارهای غنی سازی داده هستند. به عنوان مثال، Zendesk Sell، ابزارهای مشارکت فروش (Reach) را دارد. این ابزارها از پایگاه‌های داده آنلاین برای پر کردن و به روزرسانی خودکار کارت تماس سرنخ استفاده می‌کنند. این نه تنها احتمال دریافت داده‌های نادرست توسط تکرارها را کاهش می‌دهد، بلکه زمان صرف شده برای تحقیق در مورد سرنخ‌ها را نیز به شدت کاهش می‌دهد.

    CRMهای فروش، اطلاعات دقیق سرنخ را در دسترس‌تر می‌کنند و در عین حال به شما کمک می‌کنند عملکرد یا مسائل عملیاتی اساسی را که ممکن است بر رشد شرکت شما تأثیر بگذارد شناسایی کنید.

     

    چگونه یک CRM فروش می‌تواند بر روند فروش تأثیر بگذارد؟

    با خودکارسازی کارهای تکراری و مستعد خطا، CRMهای فروش به تیم شما این امکان را می‌دهند که با مشتریان احتمالی وقت بیشتری داشته باشند و اشتباهات را حذف کنند. با یک CRM قوی، نمایندگان شما مشغول کار شلوغ نیستند، آنها مشغول بستن معاملات هستند.

    در اینجا نحوه تأثیر CRM بر چند فعالیت کلیدی فروش آمده است.

     

    مرحله اکتشاف:

    هر فرآیند فروش با کشف شروع می‌شود. شما یک محصول یا خدمات برای فروش دارید، اما به کسی نیاز دارید که آن را بخرد. چگونه افرادی را پیدا می‌کنید که به چیزی که می‌فروشید نیاز دارند؟ این آسان نیست، حتی زمانی که شرکت‌ها سرنخ‌ها را شناسایی می‌کنند، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که 50 درصد از این سرنخ‌ها برای محصول یا خدمات مناسب نیستند.

    چالش‌ها + CRM فروش چگونه کمک می‌‌کند؟

    جست و جو با چالش‌هایی همراه است، از جمله:

    • یافتن چشم‌اندازهای با کیفیت بالا در میان سرنخ‌های متعدد
    • ارتباط با مشتریان بالقوه
    • برنامه ریزی و تایید جلسات با افراد بالقوه

    هنگامی که یک CRM فروش را در فرآیند خود قرار می‌دهید، مشکلات فوق کاهش یافته و یا حذف می‌شوند. با یک پایگاه داده متمرکز از اطلاعات مشتری، تیم‌های بازاریابی و فروش می‌توانند در مورد مشتریان بالقوه در یک صفحه باقی بمانند.

    CRM در مرحله جستجو:

    • پارامترهای امتیازدهی سرب خود را تراز کنید.
    • اطمینان حاصل کنید که سرنخ‌های منتقل شده از بازاریابی به فروش با کیفیت بالا و ارزش پیگیری هستند.
    • یک مرکز مرکزی برای داده‌های احتمالی ایجاد کنید که در همه زمان‌ها برای همه اعضای تیم در دسترس باشد.
    • به شما کمک می‌کند تا اعتبار و اعتماد مشتریان آینده خود را ایجاد کنید.
    • یک فرآیند ارتباطی روان‌تر و پیام رسانی مداوم را فعال کنید.
    • به شما امکان می‌دهد محتوا را شخصی سازی کنید و پیگیری‌ها را خودکار کنید.
    • مشتریان بالقوه را تشویق کنید که به طور پیوسته در قیف فروش حرکت کنند.

     

    مرحله مدیریت رهبری:

    بر اساس گزارش فوربس، تنها با 27 درصد از سرنخ‌ها تماس گرفته می‌شود. مدیریت سرنخ به نمایندگان فروش کمک می‌کند تا به راحتی متوجه شوند که سرنخ‌ها در خط لوله فروش قرار دارند و از رد شدن فرصت‌های خوب از میان شکاف‌ها جلوگیری می‌کند.

    چالش‌ها + CRM فروش چگونه کمک می‌کند؟

    مدیریت هر سرنخ که به دست شما می‌رسد بسیار مشکل است. ممکن است کار سختی داشته باشید:

    • ردیابی تمام مخاطبین شما
    • سازماندهی و یافتن داده‌های مشتری
    • ایجاد بینش سریع و دقیق در مورد سرنخ‌ها

    اما با استفاده از سیستم اتوماسیون نیروی فروش (SFA)، CRMها مراحل متعددی را در فرآیند مدیریت سرنخ خودکار می‌کنند. با SFA:

    • سرنخ‌ها به طور خودکار ردیابی، امتیازدهی شده و به نمایندگان فروش اختصاص داده می‌شوند.
    • رهبران یک نماینده مسئول و اختصاصی دارند که می‌تواند آنها را از طریق خط لوله راهنمایی و پرورش دهد.
    • علاوه بر این، هنگامی که اتوماسیون نیروی فروش خود را با CRM خود ادغام می‌کنید، می‌توانید: یک فرآیند فروش بر اساس تجربه مشتری بسازید. اولویت بندی پیام‌ها و وظایف بعدی با توجه به جایی که سرنخ‌ها در خط لوله هستند. تعاملات شخصی و به موقع را تسهیل کنید.

     

    مرحله مدیریت تماس:

    در دنیای دیجیتال اول ما، بیشتر کسب و کارها با نرم افزار مدیریت تماس، مخاطبین را ردیابی می‌کنند. این نرم افزار مخاطبین شما را سازماندهی شده، به روز و در دسترس نگه می‌دارد و در عین حال پایگاه داده مرکزی تماس را برای همه تکرارها فراهم می‌کند.

    چالش‌ها + CRM فروش چگونه کمک می‌کند؟

    سیستم‌های مدیریت تماس فقط مخاطبین را ذخیره و سازماندهی می‌کنند. آنها برخی از زنگ‌ها و سوت‌های یک پلت فرم CRM فروش را ندارند و همیشه در مقیاس بهره وری اندازه گیری نمی‌کنند.

    اما وقتی نرم افزار مدیریت تماس خود را با یک CRM ادغام می‌کنید، می‌توانید:

    • روابطی را که با آن مخاطبین دارید مدیریت کنید.
    • تعاملات خود را با مشتریان بالقوه دنبال کنید و از اتوماسیون فروش برای ارتقای استراتژی‌های فروش و بازاریابی فردی استفاده کنید.
    • از ارتباط کاملاً زمان بندی شده و شخصی شده با همه مخاطبین خود اطمینان حاصل کنید، مهم نیست در چه مرحله‌ای از خط لوله هستند.

     

    مرحله ارائه و عرضه فروش:

    حتی باتجربه‌ترین نمایندگان فروش نیز می‌توانند فشار را در مورد ارائه‌ها احساس کنند. برای موارد پیچیده، یک نسخه نمایشی با کیفیت برای اثبات اینکه چرا محصول یا خدمات شما بهترین سرمایه گذاری است، بسیار مهم است. دریافت درست آن ارائه مهم است.

    چالش‌ها + CRM فروش چگونه کمک می‌کند؟

    نمایندگان فروش اگر آمادگی کافی نداشته باشند یا سازماندهی نشده باشند، می‌توانند به راحتی یک ارائه را رد کنند. نداشتن اطلاعات مناسب در دستانشان می‌تواند باعث ایجاد احساس ناامیدی در آنها شود، به ویژه زمانی که مشتریان بالقوه سؤال یا اعتراضی دارند. حتی بدتر از آن، اگر یک نماینده فروش آخرین جزئیات را در مورد مشتری بالقوه نداشته باشد، ممکن است زمین خود را برای کسی که آماده تبدیل نیست تلف کند.

    اینجاست که یک CRM فروش به کمک می‌آید. با CRM:

    • نمایندگان می‌توانند هنگام برنامه ریزی و برگزاری جلسات در این مرحله سازماندهی شوند.
    • نمایندگان می‌توانند به راحتی به یادداشت‌های خود در طول ارائه دسترسی داشته باشند و آنها را قادر می‌سازد فوراً به سؤالات پاسخ دهند و دقیقاً به یاد بیاورند که برای ردیابی یک مشتری به چه اطلاعاتی نیاز دارند.
    • برنامه‌ها و اسکریپت‌های دقیق در دسترس هستند تا به نمایندگان کمک کنند تا یک بازی خوب ارائه دهند.
    • دسترسی به داده‌های مشتری آسان است و به نمایندگان بینش ارزشمندی در مورد نقاط درد، نیازها، رفتارها و سطح علاقه مخاطبانشان می‌دهد.

    نمایندگان می‌توانند ارائه‌های خود را شخصی سازی کنند و فروش بیشتری را ببندند.

     

    مرحله بسته شدن:

    در این مرحله نهایی، نمایندگان فروش یا قرارداد را امضا می‌کنند یا ساعت‌ها کار را از دست می‌دهند. نمایندگان باید بدانند چه زمانی مشتری بالقوه آماده بسته شدن است. هیچ نماینده‌ای نمی‌خواهد فرصتی را از دست بدهد یا برای بستن خیلی زود تلاش کند.

    چالش‌ها + CRM فروش چگونه کمک می‌کند؟

    زمان بندی کلیدی است. برای یک نماینده فروش بسیار رایج است که در مرحله نهایی توپ را رها کند، زیرا آنها به طور همزمان روی سرنخ‌ها و وظایف دیگر متمرکز هستند. همچنین فراموش کردن اهمیت مشتریان موجود برای استراتژی فروش آسان است.

    مشتریان جدید برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری هستند، اما حفظ مشتریان بسیار کمتر از تبدیل مشتریان جدید است. احتمال فروش به مشتری فعلی بین 60 تا 70 درصد است، در حالی که احتمال فروش به مشتری جدید بین 5 تا 20 درصد است. اطمینان از اینکه نمایندگان فروش در صدر انواع مختلف معاملات قرار دارند، یک چالش سنگین است.

    نرم افزار فروش CRM به عنوان مربی شخصی نماینده فروش عمل می‌کند و آنها را تا خط پایان متمرکز نگه می‌دارد. CRMها برای موارد زیر وجود دارند:

    • به نمایندگان کمک کنید تا زمان و کارهایی را که باید در حین بسته شدن تکمیل شوند، پیگیری کنند.
    • ارسال یادآوری در مورد اسنادی که هنوز نیاز به امضا یا رسیدگی دارند.
    • با یادآوری به نمایندگان برای حفظ ارتباط در مورد محصولات و ویژگی‌های جدید متناسب با نیازهای مشتری، فرصت‌هایی برای فروش و فروش متقابل ایجاد کنید.

     

    گزارش و تحلیل:

    کار در فروش به معنای جمع آوری حجم عظیمی از اطلاعات است. اما داده‌ها معنای زیادی ندارند مگر اینکه بتوانید آنها را به گونه‌ای سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنید که به نفع کسب و کار شما باشد.

    چالش‌ها + CRM فروش چگونه کمک می‌کند؟

    برای شرکت‌هایی که از CRM فروش استفاده نمی‌کنند، تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به عملکرد می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. تیم‌های آنها زمان ارزشمندی را برای جمع آوری داده‌ها در صفحات گسترده و مبارزه با فرمول‌های اکسل تلف می‌کنند تا فقط چند عدد را بفهمند.

    زیبایی CRM فروش این است که تجزیه و تحلیل داده‌ها را برای شما انجام می‌دهد. بهترین CRM به طور خودکار اطلاعات مشتری را در گزارش‌های بی‌درنگ جمع آوری می‌کند، که بینش‌هایی را در مورد نحوه عملکرد بخش فروش شما به طور کلی ارائه می‌کند.

    به عنوان مثال، قابلیت‌های گزارش دهی Zendesk Sell شامل موارد زیر است:

    1. تجزیه و تحلیل قیف فروش

    این گزارش به شما نشان می‌دهد که مشتریان بالقوه در حال حاضر در خط لوله فروش کجا هستند و چه تعداد از این خط لوله خارج می‌شوند.

    1. گزارش‌های تبدیل

    این گزارش‌ها ارزیابی می‌کنند که نمایندگان تا چه حد در حال حرکت بالقوه‌ها در خط لوله هستند. آنها همچنین می‌توانند نرخ تبدیل کلی را در تیم فروش شما نشان دهند.

    1. فروش پیش بینی شده

    این گزارش با تجزیه و تحلیل ارزش، تاریخ تخمینی بسته و احتمال برنده شدن فروش در خط لوله، درآمدهای مورد انتظار را پیش بینی می‌کند.

    1. گزارش‌های مروری بر فعالیت‌ها

    این گزارش‌ها خلاصه‌ای از فعالیت‌های تیم شما، از جمله تعداد تماس‌های برقرار شده، ایمیل‌های ارسال شده، قرار ملاقات‌های برگزار شده و وظایف تکمیل شده را ارائه می‌کنند.

    1. گزارش‌های هدف

    این گزارش‌ها حرکت تیم شما به سمت اهداف درآمدی را دنبال می‌کنند. آنها را می‌توان بر اساس مرحله خط لوله، نوع فعالیت فروش یا نماینده فردی سفارشی و فیلتر کرد.

    این به شما بستگی دارد که می‌خواهید گزارش‌های خود را تا چه حد به دست آورید، اما یک چیز مسلم است: اگر در فرآیند فروش شما گلوگاه‌هایی وجود داشته باشد یا مشکلات عملکردی با نمایندگان وجود داشته باشد، CRM فروش شما آنها را پیدا خواهد کرد.

     

    مدیریت عملکرد و ردیابی فعالیت:

    شغل مدیر فروش آسان نیست. نظارت بر تیم فروش مستلزم جذب نیروهای جدید و مربیگری نمایندگان با تجربه است و در عین حال استراتژی‌های فروش را نیز مدیریت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بخش همسو، کارآمد و سازنده است.

    چالش‌ها + CRM فروش چگونه کمک می‌کند؟

    وقتی نمایندگان فروش در علف‌های هرز هستند، می‌توانند عینیت خود را از دست بدهند. در همین حال، مدیران مجبورند به گزارش‌های نمایندگان خود تکیه کنند، که می‌تواند پیش بینی دقیق را دشوار کند.

    مدیران نیز باید بین شخصیت، منیت و روحیه اعضای تیم خود تعادل برقرار کنند. نحوه احساسی که نمایندگان در مورد پیشرفت خود دارند همیشه با داده‌های آنها مطابقت ندارد، بنابراین مدیران باید بتوانند فعالیت تیم خود را به دقت پیگیری کنند تا موثرترین مربی را ارائه دهند.

    CRMها ارائه می‌دهند:

    • یک عکس فوری و دقیق از خط لوله فروش، تا مدیران بتوانند نحوه پیشرفت فروش را ببینند.
    • پیش بینی‌های دقیق‌تر برای به اشتراک گذاشتن با افراد بالاتر.
    • گزارش‌های قابل تنظیم که سریع و ساده تولید می‌شوند.
    • داده‌ها را تصحیح کنید تا مدیران بتوانند تشخیص دهند که هر نماینده کجا برای پیشرفت دارد.

    نرم افزار مدیریت فروش CRM کارایی، تعامل، روحیه تیم و بهره وری را بهبود می‌بخشد، همه اینها در نهایت به نرخ تبدیل سرنخ بالاتر کمک می‌کنند.

     

    نکاتی در مورد نحوه انتخاب نرم افزار CRM فروش

    این که آیا شما به یک CRM مناسب برای یک کسب و کار کوچک نیاز دارید یا به یک راه حل در سطح سازمانی نیاز دارید، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برخی، مانند هزینه و سهولت استفاده، نسبتاً ساده هستند، اما برخی دیگر به بررسی دقیق‌تری نیاز دارند. در اینجا بهترین نکات ما برای مواردی است که هنگام انتخاب نرم افزار CRM فروش برای نیازهای خود در نظر بگیرید.

     

    استفاده از آن چقدر آسان است؟

    یک سیستم نرم افزار CRM ممکن است پیشرفته‌ترین سیستم در بازار باشد، اما اگر آنقدر پیچیده باشد که کارکنان شما نتوانند آن را درک کنند و به طور مؤثر کار کنند، این بدان معنا نیست. CRMها برای صرفه جویی در زمان هستند، نه اینکه برای تیم شما در زمان تلاش برای یافتن پنجره مناسب یا اجرای گزارش هزینه کنند.

    ارزیابی کنید که CRM چقدر کاربرپسند است و در صورت امکان، یک نسخه آزمایشی بخواهید تا تیم فروش شما آن را امتحان کند. آیا آنها آن را به سرعت و به طور مستقیم برداشت می‌کنند؟ اگر چنین است، پس آن راه حل ممکن است برای شما مناسب باشد.

     

    آیا قابل تنظیم است؟

    هر شرکتی متفاوت است و هنگام جستجوی CRM مناسب نیازها و الزامات خاصی خواهد داشت. هیچ نرم افزاری به طور کامل برای کسب و کار شما راه اندازی نخواهد شد. با این حال، بهترین CRMها قابل تنظیم هستند، بنابراین می‌توانید آنها را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

    به دنبال یک سیستم CRM باشید که به شما امکان می‌دهد فیلدها و لیست‌های سفارشی را اضافه کنید، داشبوردهای جداگانه تنظیم کنید، خط لوله فروش پیش بینی شده را تغییر دهید و تنظیمات کلی را تغییر دهید.

     

    ایمن است؟

    CRMهای فروش تضمین می‌کنند که تمام اطلاعات مشتری شما در فضای ابری موجود است. این زمانی ایده آل است که تیم شما به دسترسی متمرکز به داده‌ها نیاز دارد، اما همچنین به این معنی است که داده‌های حساس ممکن است در خطر باشند. بسیار مهم است که یک CRM را انتخاب کنید که استانداردهای امنیتی قوی را نشان دهد و به مقررات حفاظت از داده‌های عمومی (GDPR) پایبند باشد.

     

    آیا مقیاس پذیر است؟

    امیدواریم که کسب و کار شما در آینده نزدیک گسترش پیدا کند و شکوفا شود، بنابراین داشتن یک CRM که بتواند با شما مقیاس پذیر باشد و از هر گونه درد و رنج رو به رشد جلوگیری کند، بسیار مهم است.

    آیا CRM مورد نظر شما از تعداد کارمندانی که امروز دارید پشتیبانی می‌کند؟ عالی! آیا به حمایت از تیمی که دو برابر می‌شود ادامه خواهد داد؟ سه تایی؟ رهبر صنعت می‌شود؟ به اهداف بلند مدت خود فکر کنید و یک CRM را انتخاب کنید که بتواند نه تنها جایی که اکنون هستید، بلکه جایی که قصد دارید به آن بروید را نیز مدیریت کند.

     

    آیا با پشتیبانی شخصی همراه است؟

    مهم نیست که یک CRM چقدر شهودی باشد، همیشه یک دوره یادگیری وجود دارد که تیم فروش ابزارهای جدیدی را اتخاذ می‌کند. یک شرکت نرم افزاری زمانی که در حین پیاده سازی به برجستگی برخورد می‌کنید، دست واقعی خود را آشکار می‌کند، بنابراین انجام تحقیقات بسیار مهم است. شما می‌خواهید با شرکتی سرمایه گذاری کنید که به موفقیت شما با محصول خود اهمیت می‌دهد، نه شرکتی که فروش را انجام دهد و ناپدید شود.

    نظراتی را بخوانید که به تیم پشتیبانی مشتری شرکت اشاره می‌کند. آیا آنها به صورت 24 ساعته در دسترس هستند؟ اگر فقط در ساعات کاری خاصی در دسترس هستند، آیا این ساعات با ساعات کاری شما مطابقت دارد؟ آیا آنها یک چت آنلاین برای سؤالات سریع ارائه می‌دهند؟ اطمینان حاصل کنید که فروشنده قبل از خرید، پشتیبانی جامعی را ارائه می‌دهد که مطابق با نیازهای شما باشد.

     

    آیا بیشترین ارزش را نسبت به بودجه شما به شما می‌دهد؟

    در نهایت، نقطه قیمت یک عامل تعیین کننده در تصمیم شما برای خرید یا عدم خرید یک CRM فروش خاص است. شما به چیزی در بودجه خود نیاز دارید. اما باید دقت لازم را نیز انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که یک CRM را انتخاب می‌کنید که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند.

    کارهایی را که نرم افزار شما باید برای شما انجام دهد را مشخص کنید. آیا برای نمایندگان فروش در حال حرکت باید سازگار با موبایل باشد؟ آیا نیاز به ادغام با نرم افزارهای دیگر دارد؟ روی ویژگی‌هایی که می‌خواهید و همچنین بودجه خود تمرکز کنید. در صورتی که محصول نتواند کاری را که شما نیاز دارید انجام دهد، خرج کردن کمتر همچنان خرج کردن زیاد است.

    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top