×

    وبلاگ

    ویدئوکست چیست؟ اهمیت ویدئوکست

    ویدئوکست چیست؟ اهمیت ویدئوکست

    برای دریافت خدمات تبلیغاتی می‌توانید در بخش راه‌کارهای تبلیغاتی اطلاعات خود را وارد کنید و یا به صورت مستقیم در واتساپ با من در ارتباط باشید

    ویدئوکست چیست؟

    در واقع ویدئوکست ترکیبی از دو محتوای ویدئویی و پادکست می‌باشد که یکی از انواع تبلیغات محسوب می‌شود. این ویدئوکست‌ها معمولا از یک تصویر خالی یا ضبط یک ویدئو از مهمانان و میزبانان پادکست تشکیل شده است.

    ویدئوکست (videocast )  نوعی ویدئو است که برای اینترنت تولید شده و به این ترتیب ساخته شده که بینندگان می‌توانند آن را به صورت آنلاین تماشا کنند و هم می‌توانند آن را بارگیری کنند. سازندگان ویدئوکست می‌توانند، ویدئوی خود را در شبکه‌های مختلف با بینندگان به اشتراک بگذارند.

    این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند Youtube.com باشد که در هر ساعت مطالب آن به روز می‌شود و افراد نیز خود پست خود را بارگذاری می‌کنند، Justin.tv هم مکان خوبی برای قرار دادن ویدئوی شما است، www.ustream.tv راهی آسان برای پخش مستقیم ویدئو و … .

    این ویدئوها در موبایل‌های اندروید و iOS، تبلت، کامپیوتر و … قابل اجرا هستند.

    لینک مفید: مشاوره تبلیغات و بازاریابی

    چرا باید به ویدئوکست اهمیت بدهیم؟

    همانطور که بسیاری از شما پادکست را دوست دارید، افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند ویدئو ببینند. البته جای تعجب کردن نیست، چرا که یوتیوب دومین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید با اضافه کردن یک ویدئو به پادکست خود تعداد زیادی طرفدار را جذب کنید.

    به عنوان مثال این اتفاق برای Andrea Raquelle که تهیه‌ی کننده‌ی پادکست Hey Frase می‌باشد، افتاد. به طوری که پادکست این فرد 10000 بارگیری داشته است اما پس از ضبط فیلم برای پادکست خود در طول دو ماه بارگیری ویدئوکست آنها به 35000 بارگیری رسید.

    ویدئوها بسیار اجتماعی‌تر هستند، احتمالا تا به حال متوجه شده‌اید که همه‌ی فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی به صورت خودکار تنظیم می شوند، اما بدون صدا، دلیل این کار این است که سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی برای ویدئو بهینه شده‌اند. صدای ویدئو به صورت پیش فرض بی صدا می‌شود.

    افزودن ویدئو به پادکست شما باعث می‌شود کاربران رسانه‌های اجتماعی وقتی با آن روبه‌رو می‌شوند، برای آنها جذاب‌تر باشد.

    شما در هر صورت بیشتر کارها را انجام می‌دهید، از نظر زمان و کار هم تفاوت زیادی بین ایجاد پادکست و ایجاد ویدئوکست وجود ندارد. فقط با چند مرحله اضافی و هزینه‌های جزئی می‌توانید یک ویدئو به پادکست خود اضافه کنید.

    چند راه برای ضبط ویدئوکست:

    در حال حاضر سه راه و روش برای ضبط ویدئوکست را به شما معرفی می‌کنم. اکنون شما قالب مرتبط با تیم و نمایش خود را انتخاب کنید.

    1. ضبط تصویر استاتیک

    این روش ساده‌ترین روش ضبط ویدئوکست است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فایل صوتی پادکست خود را به یک فایل ویدئویی تبدیل کرده و با گوش دادن کاربر، یک تصویر پس زمینه ثابت به پخش اضافه کنید.

    فیلم ایجاد شده توسط این روش جذابیت کمتری نسبت به روش‌های زیر دارد. این اساساً فقط راهی برای انتشار یک فایل صوتی در یک بستر ویدئویی می‌باشد.

    تجهیزاتی که برای این کار به آن نیاز دارید: تمام آنچه شما نیاز دارید نرم‌افزار ویرایش فیلم است، تا تصویر ثابت و فایل صوتی را به هم اضافه کنید.

    1. ضبط در استودیو

    ضبط در استودیو زمانی است که شما تجهیزات ویدئویی را در داخل استودیوی ضبط خود تنظیم می‌کنید تا مکالمه‌ی بین میزبان‌ها و مهمانان را ضبط کنید. این روش ساده دیگر برای ساخت ویدئوکست است. شما به سادگی دوربین‌های خود را تنظیم کرده و ویدئوی خود را ضبط می‌کنید و همچنین پادکست خود را هم مانند همیشه ضبط می‌کنید و هنگام ویرایش فایل ویدیویی، فایل صوتی را به آن اضافه می‌کنید.

    تجهیزاتی که برای ضبط ویدئوکست به آنها نیاز دارید: شما حداقل به یک دوربین برای ضبط مکالمه نیاز دارید، اما برخی از افراد دوست دارند چندین دوربین تنظیم کنند، تا بتوانند هنگام ویرایش بین زاویه‌ها جابجا شوند. شما همچنین به نرم افزار ویرایش ویدئو نیاز خواهید داشت.

    1. ضبط مصاحبه از راه دور

    ضبط مصاحبه از راه دور هنگامی است که از چندین بلندگو که از هم فاصله دارند فیلم ضبط می کنید. این ویدئو معمولاً همه‌ی بلندگوها را همزمان نشان می‌دهد. اگر شرکت‌کنندگان نمی‌توانند با هم در یکجا باشند، این تنها راه برای تهیه ویدئوکست است.

    این روش به کیفیت نرم‌افزار ضبط و اتصال به اینترنت شما بسیار زیاد بستگی دارد. در صورت نداشتن کیفیت، محصول نهایی می‌تواند با یک اپیزود بد روبرو شود، که نیاز به ویرایش زیادی دارد و یا شاید اصلا به اپیزود نیاز نداشته باشد.

    تجهیزات مورد استفاده: شما به نرم افزاری نیاز دارید که همزمان چندین وب‌کم را ضبط کند.

    اکنون ساخت ویدئوکست خود را شروع کنید.

    ویدئوکست فرصتی است که نمی‌توانید از آن به راحتی بگذرید. این یک روش کلیدی برای بیشتر شدن بازدید و شنوندگان پادکست شما است. من به همه‌ی پادکسترها توصیه می‌کنم، ویدئوکست ایجاد کنند تا میزان نمایش آنها افزایش یابد.

    اکنون نظرات خود را در مورد ویدئوکست‌ها از طریق کامنت گذاشتن زیر این پست به من بگویید.

    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top