×

    وبلاگ

    روش تشخیص محتوای با کیفیت توسط گوگل

    تولید محتوا با کیفیت براساس یک استراتژی درست که برای هر کسب و کار متفاوت است می‌تواند یک برگ برنده برای بازی دیجیتال باشد، زمانی که با مفاهیم پایه بازاریابی آنلاین آشنا شدیم باید این موضوع را در نظر بگیریم که هسته‌ی تمام موفقیت‌ها در این دنیای مدرن در کنار زیرساخت های دیجیتال می‌تواند محتوا باشد، یک محتوای با کیفیت پادشاه نیست اما می‌تواند شما را بر تخت پادشاهی بنشاند.

    روش تشخیص محتوای با کیفیت توسط گوگل

    گوگل اعلام کرده است روزانه تعداد زیادی محتوا در سایت های گوناگون قرار می‌گیرند، که بسیاری از آنها قصد دارند سایت خود را به اولین صفحات سرچ گوگل برسانند. حالا با این وجود سوالی که در ذهن مدیران سایت ها ایجاد می‌شود این است که گوگل چگونه می‌تواند، کیفیت یک به یک محتواهای موجود را بررسی کرده و به آنها امتیاز بدهد؟

    گوگل زمانی که برای رتبه بندی جستجوها به یک محتوا با کیفیت برخورد می‌کند، آن را به درستی ارزیابی و براساس میزان کارایی و مفید بودن، جایگاهی را برای آن در صفحات گوگل در نظر می‌گیرد.

    صد در صد گوگل معیارهای مخصوص خودش را برای تشخیص دادن محتوا و مطالب بی کیفیت و با کیفیت دارد.

    چرا محتوای با کیفیت برای تجارت شما بسیار مهم است؟

    اول از همه باید بدانیم ما چرا به یک محتوا نیاز داریم؟ ما برای اینکه بتوانیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم باید به آنها محتوایی ارائه دهیم تا آنها با محصولات و خدمات سایت ما آشنا شوند. اما ما باید یک محتوای با کیفیت به کاربران ارائه دهیم تا محصولات و برند ما توسط آنها دیده شود، همینطور محتوای با کیفیت کاربران را ترغیب می‌کند تا شما را دنبال کنند.

    تشخیص محتوای با کیفیت توسط گوگل

    محتوای با کیفیت چیست؟

    شما می‌توانید با اندکی وقت و دقت گذاشتن روی محتوای خود، یک محتوای با کیفیت تولید کنید و سایت موفقی داشته باشید. شما برای بازاریابی محتوا که باعث پیشرفت رتبه سایت و بازدید بیشتر می‌شود نیاز به یک محتوای با کیفیت برای سایت خود دارید. با داشتن یک محتوای خوب موتورهای جستجو سایت شما را در نتایج جستجو بیشتر نشان می‌دهند و همچنین کاربران به سایت شما علاقه مند می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت محتوای با کیفیت، محتوایی می‌باشد که برای کاربران کاربردی باشد و پاسخگوی سوالات آنها باشد.

    محتوای بی کیفیت چیست؟

    یک محتوا بی کیفیت می‌تواند هرزنامه باشد یا با اطلاعات غلط پر شده باشد. این محتوا پاسخگوی سوالات کاربر نمی‌باشد و در این صورت بازدید سایت پایین می‌آید و سایت از سوی گوگل رتبه ی خوبی دریافت نمی‌کند.

    روش نشخیص محتوای کپی

    همچنین شما می‌توانید با ابزارهای موجود مشابه Duplicatchecker محتوای خود را آنالیز کنید و ببینید حق کپی‌رایت آن رعایت شده است یا یک محتوای جدید تولید کرده‌اید.

    معیارهای یک محتوای با کیفیت از نظر گوگل:

    1. سرعت بالای بارگذاری : با توجه به اینکه کاربران شاید چندان صبور نباشند، گوگل سرعت بارگذاری کامل صفحات را یکی از معیارهای مهم در کیفیت محتوا در نظر گرفته است.
    2. نداشتن اشتباه تایپی : گوگل تا جایی پیشرفته شده است که حتی غلط های املایی شما را تشخیص می‌دهد.
    3. داشتن محتوای جدید و به روز : گوگل به راحتی تشخیص می‌دهد محتوای شما کپی شده می‌باشد یا نوشته ی خود نویسنده است.
    4. زمان ماندن کاربران در سایت : اینکه یک کاربر مدت زیادی در یک سایت بماند نشان دهنده ی این می‌باشد، که سایت محتوای خوبی را در اختیار کاربر گذاشته است، اما اگر کاربر به سرعت از سایت خارج شود یعنی محتوای سایت پاسخگوی سوالات کاربر نبوده است.
    5. نظر کاربران در قسمت دیدگاه : گوگل حتی به نظر کاربران در قسمت دیدگاه سایت اهمیت می‌دهد.
    6. محتوا مرتبط با نیازمندی های کاربران : باید به این توجه داشته باشید که کاربران بیشتر به دنبال چه مطالبی هستند و چه کلماتی بیشتر در موتورهای جستجو سرچ می‌شوند.
    7. ارائه اطلاعات درست و دقیق در محتوا : زمانی که کاربران وارد سایت می‌شوند و محتوا را می‌خوانند متوجه درست یا غلط بودن محتوا می‌شوند و این نشان دهنده ی اعتبار شما می‌باشد.
    8. استفاده از تصویر و ویدئو به محتوا : همینطور که می‌دانید برخی افراد به صورت شنیدن موضوع را یاد می‌گیرند و بعضی افراد با دیدن، همچنین گذاشتن تصاویر و … به محتوای شما جذابیت می‌دهد.

    از کجا بدانیم یک محتوای با کیفیت داریم یا نه؟

    با کمی تلاش و زمان گذاشتن می‌توانید یک محتوا خوب برای سایت خود داشته باشید. حالا چگونه بدانیم محتوای با کیفیتی داریم یا نه؟

    1. ورود و زمان ماندن کاربران در سایتتان.
    2. تعداد بک لینک هایی ( متن ها و تصاویری که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل می‌شویم لینک می‌باشند، حالا اگر سایت دیگری به یکی صفحات شما لینک داده باشد، به آن بک لینک می‌گویند.) که به محتوای شما داده می‌شود.
    3. رتبه بندی در سرچ گوگل.
    4. انتشار در شبکه های اجتماعی.

    با محتوا بی کیفیت چه کنیم؟

    صددرصد این محتوا طبق استانداردهای گوگل نمی‌باشد و ارزشی ندارد. به عنوان مثال مطالبی که کپی شده باشند یا در متن غلط املایی زیادی دیده شود جزء این دسته قرار می‌گیرند. بهتر است این محتوا را پاک کنید تا اعتبار سایت شما پایین نیاید.

    شما با محتوای با کیفیت و بی کیفیت آشنا شدید، اکنون اگر قصد نوشتن یک محتوا برای سایت خود را دارید با استفاده نکات و معیارهای گوگل پیش بروید تا اعتبار سایت شما بالا برود و بتوانید از گوگل رتبه ی خوبی دریافت کنید.

    امروزه با پیشرفت چشمگیر گوگل دیگر نمی‌توان با تغییر چند کلمه در متن، آن را گول زد هر چند با وجود درک پایین زبان فارسی نسبت به زبان‌های معتبر جهانی در موتورهای جستجو این ساختارها تا ۱۰۰ درصد توسط گوگل برای زبان فارسی پیاده نمی‌شود اما رفتار کاربران وب نشان دهنده‌ی واقعیت هستند و این موضوع به گوگل کمک شایانی می‌کند. پس بهترین روش این می‌باشد که خود نویسنده مطالب جدیدی را در اختیار کاربران بگذارد، در این حالت هم می‌توان از گوگل رتبه ی خوبی گرفت هم کاربران به دلیل خواندن مطالب جدید و درست به سایت شما علاقه مند می‌شوند.

    شما می‌توانید نظرتان را با کامنت گذاشتن در زیر این پست به من بگویید و سوالات خود را از من بپرسید و اگر این مطلب مفید بود با دوستانتون به اشتراک بگذازید.

    من رضا براتی هستم، یک هکر رشد


    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top