CPM در تبلیغات دیجیتال چیست؟ 3 راه بهینه سازی
با 4.95 میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان و بیش از 2.14 میلیارد خریدار دیجیتال، جای تعجب نیست که فضای تبلیغات دیجیتال در حال رونق است. برای ناشران و بازاریابان در تبلیغات دیجیتال، درک تأثیر کمپینهای تبلیغاتی آنها و نحوه ایجاد کمپینی که نه تنها پیام خاصی برای ایجاد آگاهی از برند دارد، بلکه تعیین میکند که آیا آنها بهترین هزینه را برای تبلیغات خود دریافت میکنند ضروری است.
CPM که هزینه در هر میلیون نیز نامیده میشود، یکی از چندین روش قیمت گذاری و معیارهایی است که در بازاریابی برای انجام این کار استفاده میشود. بنابراین بیایید به برخی از سوالات پیرامون بازاریابی CPM نگاهی عمیق بیندازیم: CPM چیست؟ مدل قیمت گذاری چیست؟ و چگونه میتوان از معیار CPM برای بهینه سازی کمپینهای تبلیغاتی استفاده کرد؟
CPM چیست؟
CPM مخفف هزینه در هر میلی است، به معنای هزینه در هر هزار نمایش. به این اشاره دارد که چقدر هزینه دارد که یک تبلیغ هزار بار در یک وب سایت منتشر و دیده شود و برای نظارت بر عملکرد تبلیغات استفاده میشود.
مدل CPM به برندها اجازه میدهد تا هر بار که یک تبلیغ نمایش داده میشود، درآمد کسب کنند. این روش به دلیل تمرکز بر روی نمایشها و نه کلیکها، رایجترین روش برای قیمت گذاری تبلیغات موبایلی و محبوبترین روش در بین ناشران موبایل است.
CPM که به عنوان هزینه در هزار نمایش نیز شناخته میشود، فرمولی است که کل هزینه تبلیغات را برای هر هزار نمایش در یک صفحه وب محاسبه میکند. در کمپینها، هر بار که یک تبلیغ با موفقیت به مخاطبان هدف نمایش داده میشود، یک نمایش ایجاد میشود.
آنها معمولاً در کمپینهایی استفاده میشود که برای دیدن هزاران نفر طراحی شدهاند. در اینجا نگاهی داریم به این که این واقعاً چگونه کار میکند، در کدام نوع کمپینها بهتر عمل میکند و نتایج از کجا میآید.
چگونه CPM را محاسبه کنیم؟
برای محاسبه، صرفاً هزینه تبلیغات را بر تعداد نمایشها ضرب در هزار تقسیم میکنید. فرمول CPM = هزینه تبلیغات / نمایش * 1000 است.
سپس یک تبلیغ کننده به ازای هر هزار بار نمایش از آگهیهایشان، هزینهای را به صاحب وب سایت میپردازد.
از زمان شروع کمپینهای بازاریابی آنلاین، اینیکی از چندین روش قیمت گذاری استاندارد صنعت برای تعیین هزینههای تبلیغات و قیمت گذاری تبلیغات وب بوده است.
در حالی که تحلیلگران و استراتژیستهای کمپین در حال حاضر دادهها و معیارهای زیادی برای اندازه گیری تعداد بازدیدها، بازدیدهای دیجیتال، تعامل کاربر و اثربخشی تبلیغات در دسترس دارند، CPM استاندارد صنعتی هنوز برای تبلیغ کنندگانی که به دنبال ردیابی نمایشهای تبلیغاتی موجودی تبلیغات خود هستند، مزایای زیادی دارد.
برای تبلیغ کنندگانی که بر روی دید برند و آگاهی از برند تمرکز دارند، کمپین بازاریابی دیجیتال این یک روش متداول برای بالا بردن مشخصات یک برند است. علاوه بر این، این فقط چند بار نمایش موفقیت آمیز موجودی تبلیغاتی آنها نیست، بلکه تقریباً تعداد بازدیدهای تبلیغاتی آنها در هر صفحه وب مشخص است.
برای مثال، یک استراتژی CPM که برای شرکتهایی که تازه وارد بازار شدهاند به خوبی کار میکند، اجرای یک کمپین در چندین وب سایت در دستگاههای دسکتاپ و تلفن همراه برای ایجاد دیده شدن برند و افزایش نرخ کلیک است. همانطور که مایکروسافت میگوید، کمپینهای CPM انتخاب خوبی برای متخصصان بازاریابی هستند که «به دنبال آگاهی از نام تجاری یا رسیدن به زمانی هستند که هدف تعداد زیادی بازدید یا برداشت از آگهی شما باشد».
CPM چگونه کار میکند؟
این یک معیار بازاریابی آنلاین بسیار سنتی است که در آن شرکتها برای بازدید از تبلیغات خود هزینه پرداخت میکنند. این در درجه اول در انتخاب رسانههای تبلیغاتی، بازاریابی مرتبط با ترافیک وب و تبلیغات آنلاین استفاده میشود. یک مثال عالی که ممکن است بسیاری از شرکتها با آن آشنا باشند، تبلیغات گوگل است. این پلتفرم بر اساس CPM و CPC کار میکند.
برخی از شبکههای نمایش CPM را به عنوان ساختار قیمت گذاری یا گزینه پیشنهادی ارائه میدهند. اکثر کمپینهای فیس بوک بر اساس ساختار قیمت گذاری CPM نیز عمل میکنند، حتی اگر معیارهای مختلفی را برای بهینه سازی هدف قرار دهید.
از آنجایی که یک برداشت وزن کمی دارد، این اعداد معمولاً در هزاران یا بیشتر اندازه گیری میشوند. برخلاف مدل هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، مدل هزینه به ازای هر هزار نمایش، آگاهی سطح بالایی از یک شرکت را اندازه گیری میکند.
CPM خوب چیست؟
مانند بسیاری از معیارها و مدلهای قیمت گذاری دیجیتال مارکتینگ، نمیتوانید CPM را برای هزینه مؤثر تنها بر اساس یک مقدار تعریف کنید. تجزیه و تحلیل کمپینهای گذشته، معیارسنجی نتایج در برابر میانگینهای بازار و ارزیابی تأثیر CPM بر بازگشت سرمایه میتواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا برداشتهای CPM شما یک مدل قیمت گذاری خوب برای تلاشهای تبلیغاتی شما هستند یا خیر.
CPM پایین همیشه یک شاخص مثبت برای تبلیغ کننده نیست، زیرا ممکن است نشانهای از ترافیک بی کیفیت باشد. به طور مشابه، برای ناشران، داشتن CPM بالا لزوماً به درآمد بالاتر تبدیل نمیشود، زیرا ممکن است برخی از موجودی تبلیغات فروخته نشود.
چگونه کمپین CPM خود را بهینه کنیم؟
هنگامی که ناشران و متخصصان تبلیغات این تعریف را درک کنند، میتوانند برای دریافت بهترین CPM ممکن شروع به کار کنند. در اینجا نکات برتر ما برای کمپینهای شما آورده شده است.
-
یک شبکه تبلیغاتی را انتخاب کنید:
طیف وسیعی از شبکههای تبلیغاتی موجود است که میتوان از آنها برای استفاده از استراتژیهای CPM استفاده کرد، از جمله Google AdSense، Criteo و SmartyAds، به نام چند مورد.
برای شرکتهای کوچکی که به تازگی تبلیغات را به نمایش میگذارند، دانستن اینکه از کجا شروع کنند، میتواند تا حدودی سخت باشد، یا حتی اگر اجرای تبلیغات بر اساس CPM انتخاب درستی باشد.
در حالی که نظارت بر هزینه هر هزار نرخ به شما کمک میکند عملکرد موجودی آگهی خود را برای هر هزار بار نمایش ارزیابی کنید و اقداماتی را برای بهینه سازی جریان درآمد خود انجام دهید، درک اینکه چه چیزی بر نرخ CPM و فصلی بودن این تغییرات تأثیر میگذارد ضروری است.
هر ناشر باید عوامل مختلفی را برای تعیین نرخ CPM مناسب برای تبلیغات خود در نظر بگیرد.
-
برای تغییرات فصلی آماده شوید:
مهم است که بدانید چه زمانی باید انتظار تغییرات فصلی در نرخ CPM را داشت تا بتوانید عملکرد خود را بهتر ارزیابی کنید و درآمد آینده را پیش بینی کنید. به دادههای گذشته خود نگاه کنید و ببینید که در چه قسمتهایی در CPM خود شاهد کاهش هستید. به صنعت خود از دیدگاه خریدار فکر کنید. اگر یک وب سایت دوست یابی دارید، فوریه ماه بزرگی برای شما خواهد بود، زیرا تبلیغ کنندگان به شدت هزینههای مربوط به روز ولنتاین را افزایش میدهند. اگر یک وب سایت مالی شخصی یا وبلاگ سلامتی و تناسب اندام دارید، ماه ژانویه ممکن است ظرف طلای شما باشد زیرا مصرف کنندگان به وب سایتهای شما هجوم میآورند تا تصمیمات سال نوی سلامت و ثروت خود را آغاز کنند.
دانستن اینکه چه زمانی باید انتظار این نوسانات را در حین کار با مدل آنها داشته باشید، از غافل شدن شما در هنگام وقوع یک افت جلوگیری میکند و به شما کمک میکند جریان نقدی را در این زمانها برنامه ریزی کنید. پیشنهاد میکنیم در زمان رکود هیچ تغییر چشمگیری ایجاد نکنید و از زمان برای کار روی محتوای آینده استفاده کنید تا زمانی که تبلیغ کنندگان در حال خرید بزرگ هستند، از مزایای آن استفاده کنید. اگر نیاز به انجام هر آزمایشی در سایت خود دارید، ماه اول سه ماهه زمان خوبی است.
آخرین ماه سه ماهه، جمعه سیاه و دورههای کریسمس، زمان مناسبی برای اجرای مجدد طراحی سایت یا اجرای آزمایش دیگری که ممکن است سایت را تحت تأثیر قرار دهد، نیست.
-
موجودی خود را روی یک پلتفرم سمت عرضه قرار دهید:
به منظور تلاش برای تولید CPMهای بالاتر Google، میتوانید موجودی را در یک پلت فرم سمت عرضه (SSP) قرار دهید تا موجودی آگهی خود را برای تبلیغ کنندگان بیشتری باز کنید. اگر مخاطب خاص یا وب سایتی با کیفیت دارید، رقابت بیشتر برای تبلیغات شما باعث افزایش CPM میشود.
اقدام دیگری که میتوانید انجام دهید این است که قالبهای تبلیغاتی و مکانهای تبلیغاتی را امتحان و آزمایش کنید تا قابلیت مشاهده آگهی را افزایش دهید.
راه دیگر برای بهبود درآمد، تمرکز بر نرخ پر شدن است. حتی با هزینه کمتر در هزار، میتوانید با بهبود نرخ پر شدن آگهیهای خود، درآمد کلی را افزایش دهید.
تبلیغاتCPM افکار نهایی
مانند همه استراتژیها در بازاریابی، استراتژیهای CPM نیاز به آزمایش و تجزیه و تحلیل مداوم دارند تا مشخص شود چه چیزی جواب میدهد.
سوالات متداول
- Pay Per Impression چیست؟
Pay per Impression مبلغی است که تبلیغ کنندگان به میزبان وب سایت برای نمایش تبلیغات خود میپردازند. این با استفاده از هزینه به ازای هر 1000 نمایش حاسبه میشود.
- نمایش تبلیغات چیست؟
هرگاه تبلیغی برای مخاطبان هدف تبلیغ کننده نمایش داده میشود، نمایش آگهی رخ میدهد.
- CPM خوب برای تبلیغات نمایشی چیست؟
این چیزی نیست که بتوان آن را خوب یا بد سنجید. CPMهای بالاتر میتواند نتایج منفی داشته باشد، مانند اینکه تمام موجودی تبلیغات یک وب سایت فروخته نمیشود. CPM کمتر میتواند نتیجه ترافیک بی کیفیت باشد.
- چگونه مدل قیمت گذاری تبلیغات آنلاین مناسب را انتخاب کنیم؟
انتخاب مدل مناسب قیمت گذاری تبلیغات آنلاین بستگی به نوع کسب و کار دارد. برای ناشران، CPMها ریسک کمتری دارند زیرا فقط به تبلیغی که نمایش داده میشود متکی هستند، اما برای تبلیغ کنندگان ریسک بالاتری دارند. برعکس در مورد CPAها صادق است، که تنها زمانی به ناشران پول پرداخت میکنند که کاربر مستقیماً از طریق یک تبلیغ خرید کند.
- فصلی بودن ترافیک چگونه بر CPM تأثیر میگذارد؟
فصلی بودن ترافیک میتواند بر تعداد بازدید کنندگان از یک سایت و تعداد بازدیدهای تبلیغاتی تأثیر بگذارد. یک مثال رایج یک سایت دوستیابی است. وقتی روز ولنتاین نزدیک میشود، تعداد کاربرانی که از سایت بازدید میکنند افزایش مییابد و CPMها را افزایش میدهد.
- چرا هنگام برنامه ریزی کمپینهای تبلیغاتی نمایشی خود تعیین اهداف مهم است؟
تعیین اهداف مهم است زیرا به تبلیغ کنندگان این امکان را میدهد تا بخشهای مخاطب را توسعه دهند، بودجهها و خلاقیتهای تبلیغاتی مورد استفاده را تعیین کنند. از آنجایی که تفاوت در پرداختها مانند CPM و CTA میتواند بر کارایی تبلیغات تأثیر بگذارد، برای تبلیغ کنندگان ضروری است که بهترین گزینه را برای کمپین خود انتخاب کنند.
- چگونه Impressionها را پیش بینی کنیم؟
نرم افزاری مانند Google’s Ad Manager میتواند ترافیک و بازدید سایت را پیش بینی کند. هنگام پیش بینی برداشتها، ایده آل است که فصلی بودن ترافیک را در نظر بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید