×

    وبلاگ

    سفارش نقاشی اختصاصی و چاپ روی تی شرت و لباس

    یک تعریف اولیه از برند کتایونیک

    چند وقتی بود که به دنبال راه‌انذازی یک کسب و کار کوچک متمایز می‌گشتم، چیزی که یک تفاوت واقعی با انواع مشابه خودش داشته باشه، اینکه در چه نقطه ای از زندگی مشتری نقش کلیدی ایفا می کنیم پراهمیت‌ترین موضوعی بود که بهش فکر می‌کردیم البته بعد از درآمدزایی.

    تو دید و بازدیدهای دوستانه با دوستان صمیمیم که کار کتایون نقاشی بود و کار سینا بازاریابی و فروش، چندین بار راجع به نقاشی ها روی تخته نوشته بودیم، مثلا جمله: صحبت با یک برند برای خرید نقاشی ها، چاپ روی تی شرت و … .

    تقریبا ۲ ۳ هفته پیش بود که ایده رو برای خودمون تجاری سازی کردیم و سریعا زیرساخت‌های فروش رو راه‌اندازی کردیم مثلا وبسایت کتایونیک که به خوبی و ساده ترین روش بالا آمد، کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آن. البته پیج اینستاگرام از قبل وجود داشت اما تغییر کاربری داد تا بعد از ۳ هفته ۲۰ سفارش اول را ثبت کنیم.

     

    چرخه کسب و کار کتایونیک

     

    ۱- محصول کتایونیک:

    • محصول ما لباس نیست، درسته که مشتری از ما لباس می‌خره اما در واقع پول لباس رو پرداخت نمی‌کنه، هزینه طرحی که روی لباس قرار است طراحی شود را پرداخت میکنه، موضوع به این شکل است که بعد از گرفتن ایده اون طرح با دست نقاشی میشه و تبدیل میشه به یک طرح قابل چاپ روی لباس، من خودم هم سفارش ثبت کردم، زمانی که طرح به دستم رسید از اینکه کارکتر من با علایق من ترکیب شده اند و به یک شکل عجیب درآمده اند حس خوبی داشتم، در واقع خاطره انگیز بودن Emotional Marketing برای مشتریان اصلی‌ترین خصوصیت محصول ما بود و دقیقا بعد دیدن و حس کردن احساساتم از خریداری این محصول باقی داستان را محکم‌تر پیش بردیم.
    • حال نیاز داشتیم که این طرح خوب روی یک لباس با جنس و چاپ مناسب چاپ شود که در این بخش راهی چند بازار بزرگ لباس شدیم تا لباسی برازنده طرح را پیدا کردیم، قیمت ها بسیار متفاوت بودند همچنین جنس و طرح لباس ها اما ما نیاز داشتیم با سرمایه کم یک تولید کننده خوب را کنار خودمان ببینیم و در نهایت در کنار گزینه‌هایی که داشتیم به جمع بندی رسیدیم و یک دوست خوب و منصف رو کنار خودمون دیدیم.
    • بعد از تهیه لباس اصلی‌ترین نیاز نوع چاپ روی تی‌شرت بود که اهمیت پیدا می کرد، چاپی که بوی بد ندهد، ترک نخورد و قابل اتو باشد و بعد از شستشو هم از بین نرود، از طرفی برچسب نباشد که زیر لباس باعث تولید عرق بدن شود.

    ۲- بازاریابی کتایونیک

    • طراحی یک فروشگاه اینترنتی با قابلیت چند محصوله دیجیتال و فیزیکی اصلی ترین موضوعی بود که با اون درگیر بودیم که به لطف قالب‌های آماده وردپرس تونستیم خیلی سریع و ساده پیاده سازیش کنیم. همچنین در کنار وبسایت تلگرام و اینستاگرام هم پر از محتوا شدن.
    • محتوای سوشال مدیا و وبسایت دغدغه مهمی بود که باید طبق المان‌ها و عناصر برند پیش می‌رفتن، در واقع هویت بصری ما در این بخش بود که تمپلیت اولیه خودش رو پیدا کرد و تمامیه محتواها به صورت نقاشی کشیده شدند که این میتونه حس خیلی بهتری به مشتریان و مخاطبین بده.

    ۳- فروش

    • شروع فرآیند فروش از طریق اطرافیان و آشنایان انجام شد که باگ‌های ما در این نوع سفارش خروجی گرفته شد که در مراحل بعدی به سمت کدهای تخفیف و مدل های مختلف فروش در حال حرکتیم.

    در مراحل بعدی این مقاله آپدیت خواهد شد

     

    رضا براتی

    رضا براتی هستم، از سال ۸۸ فعالیتم در فضای دیجیتال آغاز شد. بعد از گذراندن چالش‌های فراوان در کسب و کارهای دیجیتال در سال‌های گذشته توانستم در پروژه‌های زیادی به عنوان یک لیدر و یا کوچکترین عضو در تیم‌های اجرایی حضور پیدا کنم. تجربیات من اجرایی بر پایه مدیریت پروژه‌ است که مناسب برای مدیران بازاریابی، تبلیغات‌چی ها، کارآموزها و سرمایه‌گزاران حوزه دیجیتال است. نیاز به مشاوره دارید؟ با من تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    By commenting you accept the Privacy Policy

    انتقال تجربه در دنیای دیجیتال

    همه‌ی ما تو زندگی کاری و شخصیمون کارهایی انجام دادیم که یک تجربه ارزشمند محسوب می‌شوند، تجربیاتی که با پول و رابطه به دست نمیان، این تجربیات رو با من به اشتراک بزارید.

    Scroll to Top