زیر ساخت‌های بازاریابی

اولین قدم برای فروش یک محصول خوب ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی به صورت مالکانه است، سیستم آنالیز رقبا، ایجاد راه‌های ارتباطی پایدار با مشتریان، بررسی هزینه سود و زیان، ساخت وب‌سایت، اپلیکیشن، باشگاه مشتریان و رسانه‌های برند و … که در اختیار برند باشند یک امر حیاتی محسوب می‌شوند که در بی‌ثباتی‌های فضای کسب و کار می‌توانند نام برند را به شکلی درست حفظ کنند.

چرا باید زیرساخت ایجاد کنیم؟

با گسترش فضای آنلاین و رشد ویروسی این تکنولوژی اگر شما مالک فضای اختصاصی خود نباشید یک امضا پای حذف و نابودی کسب و کارتان زده‌اید.

زیرساخت‌های بازاریابی شامل چه فضاهایی می‌شود؟

  • وبسایت و SEO
  • اپلیکیشن و ASO
  • باشگاه مشتریان
  • پلتفرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • پلتفرم‌های مدیریت محتوا
  • رسانه‌های اطلاع رسانی برند
  • سوشال مدیا
  • نمایشگاه‌های تجاری
  • رسانه‌های همگانی مانند بیلبورد و تی‌وی و …
  • پلتفرم‌های آنالیز و رصد محتوا 

از آنجا که اکوسیستم‌های بازاریابی به صورت لحظه‌ای در حال رشد و توسعه هستند داشتن زیرساخت‌های منعطف و پایدار که با توسعه سازمان‌ها قابلیت رشد و ارتقا را داشته باشند بسیار پراهمیت‌تر از قبل شده است. 

در نهایت سازمان‌هایی در آینده موفقیت بیشتری را کسب می‌کنند که امروز با آگاهی بیشتری زیرساخت‌های خود را فراهم می‌کنند و قیف فروش خود را به با سیاست‌های داخلی برند هم‌مسیر می‌سازند .

زیرساخت‌های بازاریابی خود را استاندارد ایجاد کنید

ما برای راهنمایی شما برای ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی استاندارد به چند گام اصلی نیازمنیدیم:

  • مشخص کردن استراتژی و اهداف سازمان
  • بررسی بیزینس پلن سازمان
  • همگام سازی فضای بازاریابی با مخاطبین هدف
  • تهیه لیست نیازمندی‌های فنی برای پیاده‌سازی زیرساخت‌ها (هاست، سرور و …)
  • تحلیل و بررسی رفتار مخاطبین هدف در فضای آنلاین(چه چیزی را فالو می‌کنند، چه چیزی را جستجو می‌کنند و …)
  • پیشنهاد فضای متناسب با بودجه و زمان برند
  • نظرسنجی
  • آموزش