اکوسیستم دیجیتال

محیطی بدون مرزهای محدود، متشکل از بازیگران مختلف شامل: انسان‌ها، ماشین‌ها، ابزارها، نرم افزارها یا پروتکل‌ها که تعامل آن‌ها بر روی زیرساخت‌های دیجیتال مفهوم می‌یابد. 

 

چرا اکوسیستم دیجیتال؟

  • ایجاد یک ارتباط دوطرفه با هدف حفظ مشتریان
  • تضمین بقای کسب کار
  • افزایش فروش آنلاین و آفلاین
  • جذب مشتریان جدید
  • خلق رسانه و کانال‌های جدید (دارایی‌های آینده)

چگونه اکوسیستم دیجیتال شما را خلق می کنیم؟

  • تدوین استراتژی دیجیتال بر اساس استراتژی برند شما
  • ایجاد زیر ساخت ها شامل وب سایت، اپلیکیشن و تمامی پلتفرم‌ها و درگاه‌های ارتباطی شما در بستر دیجیتال
  • بازاریابی محتوا و درگیر کردن مشتریان با رسانه‌های برند
  • تبلیغات در بستر دیجیتال (سوشیال و وب)

اکوسیستم باید جریان داشته باشد!

یک سیستم که همه کانال‌های ارتباطی و نقاط تماس آن به صورت یکپارچه طراحی  شده و مخاطبان در تمام نقاط با سیستم در تعامل هستند.

***همچنان می توانیم بخشی از این اکوسیستم را طراحی کنیم، اما به شما خواهیم گفت که گام‌های بعدی را چگونه می توان برداشت.

کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید

ما برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین به چند گام اصلی و ساده نیازمندیم:

  • مشخص کردن نوع کسب و کار (بریفینگ)
  • شناخت مخاطبین هدف، نیاز بازار، تحلیل رقبا و پتانسیل‌های موجود(بررسی و تحلیل)
  • تهیه و تدوین کریتیو بریف برند(استراتژی خلاقیت)
  • ایجاد هویت بصری و نوشتاری (CI-Guide)
  • تهیه و تدوین استراتزی برای شروع به همراه بودجه بندی و زمان‌بندی، تهیه و تدوین اکشن پلن دیجتال مارکتینگ (برنامه اجرایی)
  • شروع سیستم مدیریت پروزه و شروع به حرکت
  • اندازه گیری و بهینه سازی مسیر

برای درک راحت‌تر این 7 مرحله اصلی توصیه میکنم مقاله مفاهیم پایه دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.